کد خبر : 22635
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

مدیرکل صمت گیلان:

برای نظارت بر معادن؛یگان حفاظت و ضابط قضایی نداریم

برای نظارت بر معادن؛یگان حفاظت و ضابط قضایی نداریم
پورحیدری:سه فقره نیز تعلیق پروانه فعالیت معدنی داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از کارگاه‌های معدنی گیلان گفت:در برخورد با تخلفات معدنی تیم فنی بازرسی تشکیل شده است و تاکنون در برخورد با تخلفات معدنی پرونده هایی افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال تشکیل داده‌ایم.
وی با بیان اینکه نظارت‌های متعددی در برخورد با تخلفات معدنی نظیر سلب صلاحیت و تعلیق پروانه فعالیت صورت می‌گیرد، افزود: از ابتدای سال جاری علیرغم تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد در برخورد با تخلفات؛سه فقره نیز تعلیق پروانه فعالیت معدنی داشته‌ایم.
این مسئول یادآور شد: اداره کل صمت،ضابط قضایی و یگان حفاظت ندارد لذا برای برخورد با متخلفان در زمینه برداشت غیرقانونی مواد معدنی شدیداً نیازمند همکاری نیروی انتظامی،آب منطقه ای،محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط هستیم.
مدیرکل صمت گیلان تشکیل پرونده برای ۶۶ متخلف حوزه معادن را ماحصل نظارت‌های میدانی انجام شده در سال جاری بر بخش معادن گیلان دانست و تصریح کرد: بدون استعلام و موافقت دستگاه‌های مرتبط با مواد معدنی،هیچگونه مجوزی صادر نکرده‌ایم و تمامی این مجوزها برای پروژه‌های عمرانی شناسه‌دار استان بوده است که محل مصارف آنها نیز در مجوز مشخص شده است و از طریق مسئول فنی و ناظران معدنی مرتباً کنترل می‌شود.
به گفته دکتر پورحیدری برای نظارت بیشتر بر معادن از ظرفیت نظام مهندسی معدن نیز استفاده خواهیم کرد و با هماهنگی و برنامه ریزی از توان ناظران و مسئولین دانش آموخته نظام مهندسی برای کنترل فعالیت‌های معدنی بهره‌مند خواهیم شد.

 

 

منبع:روابط عمومی اداره کل صمت گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.