کد خبر : 22382
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان:

رفع تداخل 207 هزار هکتار از اراضی گیلان

رفع تداخل 207 هزار هکتار از اراضی گیلان
صالح محمدی:برای صدور اسناد سازمان جهاد کشاورزي تعهد دارد و باید پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان در جلسه وبيناري شوراي مديران اين سازمان با موضوع اراضي کشاورزي از رفع تداخل 207 هزار هکتار از اراضی این استان در قالب بیش از هزار پلاک خبر داد.

دکتر صالح محمدي با اشاره به تعهدات اين سازمان در حوزه اجرای احکام و تبصره‌ها و صدور اسناد به مدیرکل دادگستری استان گفت: در هیچ مقطعی مانند اکنون، همراهی دستگاه‌هاي اجرايي در شورای حفظ حقوق بیت‌المال براي حفاظت از اراضي کشاورزي در استان وجود نداشته است.

وی رفع تداخلات اراضی را در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در راستای تاکید دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم ریاست جمهوری، شتاب در رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی است و این مهم با جدیت از سوی وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

محمدی با اشاره به اتمام فرصت رفع تداخل تا پایان امسال خطاب به مديران جهاد کشاورزي شهرستان‌هاي استان گيلان افزود: تا پایان امسال رفع تداخل 230 هزار هکتار از اراضی استان به اتمام می‌رسد و مدیران بايد با جدیت کمیته‌هاي فني را برگزار کنند و آن‌جا که مردم حق و حقوقی دارند به سمت مردم تصمیم بگیرند و مردم را به کار کشاورزی امیدوار کنند.

محمدي با تقدير از همکاري اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در صدور اسناد کشاورزي يادآور شد: تجهیز نزدیک به 89 هزار هکتار شالیزارهاي اين استان انجام شده و ماهیت طرح تجهیز تهيه سند است و گاهي ممکن است جابجايي‌هايي در زمين کشاورز پيش بيايد ولی حدود و ثغور محدوده تغيير نمي‌کند و آن‌چه مسلم است دولت براي اين طرح هزینه کرده و برای صدور اسناد سازمان جهاد کشاورزي تعهد دارد و باید پاسخگو باشد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان ضمن توصيه مديران به شاخص قرار دادن قانون و خودداري از تفسير در حوزه صدور اسناد گفت: اين طرح کار باارزشي است و نبايد آن را با مسائل حاشيه‌ای درگير نمود.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.