کد خبر : 21789
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

نماینده عالی دولت در گیلان:

آرامش از مخلان نظم و امنیت جامعه سلب خواهد شد

آرامش از مخلان نظم و امنیت جامعه سلب خواهد شد
استاندار گیلان با بیان اینکه آرامش از مخلان نظم و امنیت سلب خواهد شد، افزود: امنیت از کسانی سلب خواهد شد که برای امنیت اجتماعی مردم تهدید هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

 اسدالله عباسی در  جلسه کارگروه حاشیه‌نشینی در استانداری گیلان، گفت: در گیلان حاشیه نشینی وجود ندارد بلکه این محلات پیکره اصلی شهر بوده و انسانهایی در آنجا زندگی می‌کنند که گاه اتفاقات ناگواری تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم بدون نام گذاری و کد گذاری علنی،این محلات را گل افشانی کنیم؛ ما فرصت ماجراجویی را از تبهکاران سلب می‌کنیم و در این محلات دوربین هایی به سبک یک شهر هوشمند قرار خواهند گرفت.

وی گفت: ما در مسیر رشد،توسعه و تعالی قرار گرفتیم که دشمنان جوانان ما را نشانه گرفته اند؛ آنها خانواده و سبک زندگی مردم این مرز و بوم را تهدید می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: دشمنان تنها با بمب‌گذاری و با خاک و خون کشیدن عده ای از مردم بیگناه ایران اسلامی را تهدید نمی کنند بلکه بابمب هایی بی صدا به دنبال گرفتن مغزها و اندیشه مردم و بویژه جوانان ما هستند، بمب هایی که خاموش است و دیده نمی‌شود اما دشمن به صورت نرم افزاری کار می کند لذا  باید حواسمان جمع باشد.

استاندار گیلان گفت: در توسعه شهری تنها ساخت و ساز، توسعه و بازآفرینی کافی نیست بلکه باید در همه ابعاد و زوایا توسعه را در نظر بگیریم و از گوشه کنار اطراف شهر و روستای خود غافل نشویم، دشمن سعی دارد  برروی تعلیم و تربیت و نحوه آموزش جوانانمان و یا به شیوه نوین با ترویج اعتیاد در بین آنها رسوخ کند.

عباسی تصریح کرد: طبق گزارشات بیش از 800 نوع مواد مخدر در جامعه شیوع یافته که بسیاری از خانواده‌ها از آن آگاهی ندارند و بسیاری  نیز به این مقیاس و محاسبه دقیق آنها آشنا نیستند که مواد صنعتی تا چه حد می‌تواند در نابودی انسان‌ها نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد : با اولین حرکت در این مسیر انحرافی سقوط کامل یک انسان را شاهد خواهیم بود. سالانه چندین هزار همت برای نظام تعلیم و تربیت، مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بودجه گذاشته می شود که انسان‌های متعالی تربیت شوند.

 وی گفت: تمرکز ما در کشور بر روی توسعه است و این قطار حرکت کرده و دولت با همه توان با وجود همه سنگ اندازی ها، موانع، ضعف ها و عقب ماندگی ها شبانه روز تلاش می‌کند اما برای نتیجه بخش بودن به کمک همه اقشار جامعه نیاز دارد.

استاندار گیلان تصریح کرد: ما با کمک همدیگر هم‌اندیشی و همدلی راه درست را طی می کنیم و برای رسیدن به هدف همه زوایا را بررسی کرده و با جلوگیری از حرکتهای تک بعدی و تک روی برآیند مطلوب ارائه خواهیم داد.

*ملت ایران در مکتب سلیمانی از دشمنان هراسی ندارند

استاندار گیلان اضافه کرد: ما کشور سرافراز انقلاب اسلامی یکپارچه هستیم در برابر همه تهدیدات نظامی، تروریستی، فرهنگی و اجتماعی دیواری خواهیم کشید که در وهله اول در معرض تهدید قرار نگیریم و مصون بمانیم و مسیر زندگی شرافتمندانه هموار کنیم.

عباسی گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی در مکتب شهید سلیمانی از دشمنان هراسی ندارند.

وی با بیان اینکه مردم ما هر روز آگاه‌تر از قبل حرکت خواهند نمود، افزود: این پیام را مسئولان دریافت کرده اند و متناسب به ماموریت خود در این زمینه حرکت می کنند.

استاندار گیلان ضمن تسلیت به شهادت رسیدن هموطنان در مزار شهدای کرمان در سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ما در این روزها شاهد مقاومت مردم مسلمان غزه هستیم دشمنان اسلام و قرآن و انسانیت به سرکردگی آمریکا و رژیم پوشالی اسرائیل مردم بی‌گناه غزه را به خاک و خون کشیدند ماموریت آنها ترور، ناامنی و کشتار مردم به ویژه مسلمانان و جبهه مقاومت است.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد شهادت شهید والا مقام سید رضی موسوی در سوریه ،معاون سیاسی دفتر حماس در لبنان و مردم مسلمان انقلابی ایران اسلامی که به عشق سردار دل‌ها راهی شهر کرمان شدند بودیم و این حرکت خبیثانه برای ما تازگی ندارد.

عباسی تاکید کرد: ما با محکوم کردن این رفتار ددمنشانه دشمنان که جمعی از مردم کشورمان را به شهادت رساندند به دشمنان می گوییم که راه و تفکر حاج قاسم ادامه خواهد داشت و آنها این راه را نخواهند بست و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی افزود: ما زوال این رژیم غاصب را شاهد هستیم و امیدواریم با همه توان و ظرفیت با هم و در کنار یکدیگر مسیر درستی که رهبری تعیین کرده با قدرت و اقتدار ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما به قله نزدیک شدیم و خستگی و نا امیدی در این راه معنایی ندارد و به زودی قله فتح خواهیم کردیم و دشمنان و جبهه باطل را نیست و نابود خواهیم کرد؛ این جبهه همیشه پیروز و سربلند خواهد بود و در مسیری که سکاندار انقلاب تعیین کرده پیروزی نزدیک است.

وی با بیان اینکه تبیین و جهاد تبیین باید تابلوی دید و روبروی مسئولان قرار گیرد، افزود: مسئولان باید جهاد تبیین را دستور کار اصلی خود در بخش های فرهنگی،اقتصادی، سیاسی قرار خواهند داد.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات پیش رو اضافه کرد: بسیاری از دشمنان و بدخواهان و معاندین با نظام به دنبال ناامید کردن و تضعیف ایران اسلامی هستند اما در این راه شکست خواهند خورد و ما حضور حماسه مردم در اسفندماه این را به اثبات خواهیم رساند.

*دفاتر تحول اجتماعی در ۵۶ شهر و ۳۳۰ محله کشور تشکیل شد

 رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور با بیان اینکه در ۵۶ شهر کشور در قالب ۳۳۰ محله دفاتر تحول اجتماعی تشکیل شده است، گفت: در استان گیلان هم مرکزیت اقدام مشترک برای ۶ محله استان در ۲ شهر رشت و انزلی از امروز آغاز شد.

ابراهیم نورمحمدی افزود: در محلات هدف وزارت کشور باید برای ارتقای ۱۰ عرصه از جمله معنویت و اخلاق، هویت محلی، امنیتی و انتظامی، حقوقی و قضایی، سلامت اجتماعی و بهداشت، اقتصادی و معیشتی، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، علمی و تربیتی همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی در شهر رشت با کمک به‌هم خالصانه پای کار هستند و در همه این عرصه‌ها منابع دولتی، مالی و حمایتی باید به کمک این گروه‌ها مردمی آمده تا مشکلات این مناطق برطرف شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات و منابعی که دولت به این بخش اختصاص داده از سرفصل کنترل آسیب‌های اجتماعی است و تفاوت این برنامه با برنامه های دولت‌های پیشین آن است که در بودجه هر دستگاهی به صورت نشان‌دار و محله محور تعیین شده که چه اقدامی در هر محله انجام شود و گروههای مردمی نیز در این اقدام و نظارت به مجموعه دولت کمک خواهند کرد.

نورمحمدی تصریح کرد: در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور آیین نامه طرح تحول اجتماعی و تاسیس دفاتر مربوطه مصوب شد این دفتر پایگاهی برای همه دستگاهها و گروه های مردمی مداخله کننده در محلات هدف است که امروز برخی به آنها حاشیه و حاشیه نشین می گویند در حالی که ما چیزی به عنوان حاشیه نداریم بلکه این محلات متن و هویت شهرها هستند ونظام هویتی هر شهر و استان از طریق این محلات شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهرهای رشت و انزلی هرکدام یک دفتر تحول اجتماعی تاسیس شده است، افزود : مردم این محلات که از آنها به عنوان حاشیه نام می برند مردمی مستضعف، معتقد و سالمی هستند که برخی از آسیب ها بر آنها عارض شده است اما باید این میزان آسیب ها را باکمک گروههای مردمی و نیز دولت بصورت ۲جانبه حل کنیم.

وی تصریح کرد: با صدای بلند اعلام میکنیم دولتها به تنهایی نمی توانند در این زمینه و رفع مشکلات این مناطق و محلات که کم هم نیستند موفق عمل کنند و باید به توان ظرفیت مردم اتکا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.