کد خبر : 19554
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

شهردار رشت:مقابله با معضل ترافیک شهر رشت راهکار میان مدت است

شهردار رشت:مقابله با معضل ترافیک شهر رشت راهکار میان مدت است
شوقی:آغاز عملیات بتن ریزی ششمین شمع تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی.

به گزارش پویشگران گیل:

رحیم شوقی در جریان بازدید میدانی عملیات عمرانی احداث تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) با قدردانی از صبر و شکیبایی شهروندان فهیم در اجرای پروژه‌های شهری گفت: یکی از معضل هایی که همواره مورد تاکید همشهریان در سطح شهر رشت بوده، ترافیک است.
وی به معضل ترافیک معابر شهری در مسیرهای مختلف طی سال ها در شهر رشت اشاره کرد و افزود: شهرداری و مدیریت شهری با حمایت اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر در سه مرحله به مقابله با موضوع ترافیک پرداخته است.
شهردار رشت با بیان اینکه در مرحله نخست مباحث کوتاه مدت را در مدیریت شهری پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: اصلاح بعضی از معابر، چراغ راهنما، تابلوها و اقدام های فنی مهندسی کوچک که در بازه زمانی کوتاه مدت می توان به آن رسید در حال اقدام است.
وی، مرحله دوم مقابله با معضل ترافیک شهر رشت را راهکار میان مدت عنوان کرد و گفت: با ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح در بعضی از تقاطع‌ها و مناطقی که گره‌های ترافیکی در سطح شهر وجود دارد، نشانه گذاری به صورت نقطه ای برای برطرف کردن معضل ترافیک را در برنامه کاری قرار دادیم و در این راستا پنج تقاطع غیر همسطح به صورت همزمان در سطح شهر رشت آغاز شده است.
شوقی با اشاره به آغاز پر قدرت همزمان عملیات اجرایی احداث تقاطع های غیر همسطح حمیدیان (شهید حق بین)، آیت الله رودباری، میدان امام حسین (ع) و میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) و محور شهید سلیمانی (ژ۵)، بیان کرد: امروز بتن ریزی ششمین شمع تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی انجام می‌شود تا بتوانیم طبق زمانبندی مقرر که مدنظر اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مدیران استان است، را به سرانجام برسانیم.
شهردار رشت به یکسری معضل ترافیکی حین اجرای پروژه ها اشاره کرد و یادآور شد: تلاش ما بر این است تا معابری که در آنها اجرای پروژه داریم با تعریض همان مقدار معبری که در قبل مورد تردد خودروها بود، را با تعریض پیاده‌روها حفظ کرده و داشته باشیم.
وی با بیان اینکه همراهی کامل پلیس راهور در زمان اجرای پروژه های شهری را شاهد هستیم،اظهار کرد:پلیس راهور تلاش‌های بسیاری برای راحتی شهروندان در کاهش معضل ترافیکی اجرای پروژه‌های شهری انجام می‌دهد.
شوقی به تلاش بی‌وقفه مجموعه مدیریت شهری در تسریع اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح و اتمام آنها طی بازه زمانی تعیین شده، اشاره کرد و گفت:با پوزش از همشهریان فهیم، درخواست می‌کنیم هنگام اجرای پروژه‌ها با صبر و شکیبایی مجموعه مدیریت شهری را همراهی کنند تا بتوانیم این پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم و به روی مردم بازگشایی کنیم.
تقاطع غیرهمسطح نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) به صورت دو پل روگذر مجزا به صورت بتن مسلح که هر کدام شامل دو باند عبور رفت و یازده دهانه است، به طول ۳۸۰ متر و عرض هر کدام از پل ها هشت متر شامل دو خط سواره به عرض هفت متر، یک پیاده رو به عرض ۵۰ سانتی متر، حاشیه ایمنی به عرض ۳۰ سانتی متر و قرنیز به عرض ۳۵ سانتی متر در طرفین است.تعداد ۹۶ به قطر یک و یک متر و ۲۰ سانتی متر برای تقاطع مذکور پیش‌بینی شده که تعداد پایه‌های میانی ۱۸ عدد به ابعاد ۵/۵ متر اجرا می شوند ضمن اینکه تعداد شمع های پایه میانی چهار عدد به قطر یک متر و ۲۰ سانتی متر و طول ۲۱ متر است.تعداد ۶ عدد کوله به ابعاد ۸ متر و ۸۰ سانتی متر و ۵ متر و ۶۰ سانتی متر برای تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی پیش‌بینی شده که در بازه زمانی ۱۸ ماه به اتمام می‌رسد.

منبع: مدیریت ارتباطات شهرداری رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.