کد خبر : 18596
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

برگزاری کارگاه آموزشی تاثیر ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی بر اقتصاد محلی

برگزاری کارگاه آموزشی تاثیر ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی بر اقتصاد محلی
دومین کارگاه آموزشی "تاثیر ثبت جهانی جنگل های هیرکانی بر اقتصاد محلی" در روستای سیاه جعفر در مجاورت سایت جهانی لیسار در شهرستان تالش برگزار شد.

به گزارش پویشگران گیل:
فریبا بابایی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه که با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان تالش، دفتر پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی، اداره محیط زیست و منابع طبیعی و اهالی محترم روستای سیاه جعفر، دهیاری و شورای اسلامی، اعضای انجمن‌های مردم نهاد، اعضای شورای شهر لیسار و جمعی از دانش آموزان و معلمان و همچنین دوستداران و علاقمندان به طبیعت و میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی برگزار شد، تشریح تاثیر ثبت سایت جهانی لسیار بر اقتصاد مردم روستا، ایجاد حس همدلی و همکاری برای حفاظت از این سایت و بررسی چگونگی بهره مندی مردم محلی از مزایای ثبت جهانی عنوان شد.
مدیر پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان افزود: با اینکه سرسبزی و طبیعت زیبای جنگل‌های هیرکانی همواره گردشگران بسیاری را از سایر نقاط کشور به این خطه سبز می‌کشاند، اما این هجوم گردشگر آورده ی چندانی برای مردم محلی نداشته و طبیعت زیبای این مناطق بیشتر متاثر از مضرات گردشگری مانند زباله، ایجاد ترافیک و سر و صدا و غیره هستند. شاید مهمترین دلیل این امر نبود زیر ساخت های لازم، عدم برندسازی محصولات محلی، عدم فرهنگسازی و ارائه آموزش های لازم در این زمینه باشد.
او بیان کرد: نصب تابلوهای معرفی و راهنمای میراث جهانی جنگل های هیرکانی، ایجاد موزه جنگل های هیرکانی، ارائه آموزش به مردم محلی و نسل جوان و برگزاری جلسات منظم به منظور توسعه گردشگری روستایی از جمله پیشنهادات مطرح شده در این کارگاه بودند که در آینده نزدیک با اختصاص بودجه مناسب و همکاری سازمان ها و نهادهای مربوطه و مردم محلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.