کد خبر : 18527
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

رئیس کمیسیون توسعه پایدار: تذکر می‌دهم شهرداری از افتتاح‌های صوری پرهیز نماید

رئیس کمیسیون توسعه پایدار: تذکر می‌دهم شهرداری از افتتاح‌های صوری پرهیز نماید
سیدحسین رضویان:شهرداری از افتتاح های صوری پرهیز نموده و قبل از هر اقدامی مقدمات لازم را فراهم نموده تا اعتماد عمومی خدشه دار نشود.
به گزارش پویشگران گیل:
جلسه مشترک کمیسیون های توسعه پایدار ، بودجه و فرهنگی شورای اسلامی رشت به ریاست سید حسین رضویان و حضور رئیس شورای اسلامی ،اعضای سه کمیسیون، معاونت های حقوقی و مالی شهرداری رشت و مسئولانی از اداره کل آب و فاضلاب گیلان برگزار شد.
در این جلسه که به بررسی درخواست شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص افزایش تعرفه آب بهای بخشهای خانگی و غیر خانگی تا سقف ۲۵ درصد برای توسعه شبکه آب و فاضلاب شهری رشت اختصاص داشت رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت پس از شنیدن گزارش و نظرات مدیر آبفای شهرستان رشت و معاونین و مدیران آب و فاضلاب گیلان گفت: زوایای حقوقی و تبعات اجتماعی پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب می‌بایست به دقت سنجیده و مصوبه شورا در خصوص تبصره ۳ ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری از شأنیت کارشناسی لازم بر خوردار باشد. البته این نیز مدنظر قرار گیرد که درآمدها و معیشت عموم مردم امروز جایی برای افزایش هزینه ها ندارد و لذا این دقت می بایست بکار بسته شود تا افزایش‌ها در گروه پرمصرف اعمال گردد نه طبقات مصرفی که عامه مردم را در بر می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به پیشنهادهای آبفا در خصوص معافیت مراکز مذهبی از پرداخت تبصره سه گفت:علاوه براماکن و موسسات مذهبی برشمرده در پیشنهاد شرکت آبفا با موافقت دیگر اعضای شورا کتابخانه های عمومی و مدارس دولتی نیز در این معافیت منظور گردند.
سید حسین رضویان در ادامه اظهار داشت: به واسطه اجرای پروژه شرکت آبفا در بخشی از مسیر کمربندی خرمشهر پیش از ساختمان دادگستری مدت‌های مدیدی مردم با ترافیک آزاردهنده در محدود جانبازان روبرو بودند و شامگاه چهارشنبه گذشته اجرای این پروژه به پایان رسید و انتظار شورا اینست آسفالت و ترمیم مسیر به سرعت آغاز گردد.
عضو شورای شهر با انتقاد از کندی برخی اقدامات در شهرداری گفت: در هفته دولت بلوار امام علی(ع) در فلکه فرزانه افتتاح شد اما پس از آن در مدار بهره‌برداری قرار نگرفت و توجیهاتی برای آن ذکر گردید که برای مثال می‌بایست فلکه حذف و خیابان جدید مورد بهره برداری قرار گیرد.در این باره اول اینکه تذکر میدهم شهرداری از افتتاح های صوری پرهیز نموده و قبل از هر اقدامی مقدمات لازم را فراهم نموده تا اعتماد عمومی خدشه دار نشود دوم با توجه به اینکه چند هفته است عملیات حذف فلکه فرزانه پایان یافته در اسرع وقت نسبت به بازگشایی بلوار امام علی(ره) اقدام نماید.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار در پایان ضمن تبریک آغاز هفته کتابخوانی گفت: در خصوص تاریخ شفاهی شهر رشت تالیف خوبی توسط آقای مجید یوسفی انجام پذیرفته که نیم قرن اخیر را در بر می‌گیرد این کتاب فاخر کار بزرگ و ارزشمندی است که می‌تواند هدیه معنوی مناسبی برای اهدا توسط شهرداری به مهمانان ویژه خود باشد که در اینباره انتظار برنامه ریزی و اقدام داریم.
منبع:روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.