کد خبر : 16403
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۹

مدیرکل بهزیستی گیلان:سلامت روان نیز همچون جسم، نیاز به مراقبت و نگه داری دارد و باید برای حفظ آن کوشید

مدیرکل بهزیستی گیلان:سلامت روان نیز همچون جسم، نیاز به مراقبت و نگه داری دارد و باید برای حفظ آن کوشید
شعار فدراسیون جهانی سلامت روان برای سال ۲۰۲۳ : سلامت روان حق همه افراد است

به گزارش پویشگران گیل:
سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در پیامی ۱۸ مهر(۱۰ اکتبر) روزجهانی سلامت روان را تبریک گفت.
متن پیام به شرح ذیل می باشد:
سازمان جهانی بهداشت ۱۰ اکتبر را به عنوان روز جهانی سلامت روان نام گذاری کرده است و قصد دارد با طرح این روز به نام روز جهانی سلامت روان، توجه و دقت نظر مردم و دولت ها را به ضرورت و اهمیت موضوع سلامت روان جلب نماید. مفهوم سلامت روانی از نظر سازمان جهانی بهداشت (WHO) چیزی فراتر از نبود اختلال روانی است و شامل: ۱. خوب بودن ذهنی ۲. ادراک خود کار آمدی ۳. استقلال و خود مختاری ۴. کفایت و شایستگی ۵. وابستگی میان نسلی و ۶. خود شکوفایی توانمندی های بالقوه فکری و هیجانی می باشد.
به واقع سلامت روان دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند.
شعار فدراسیون جهانی سلامت روان برای سال  ۲۰۲۳ عبارتست از :سلامت روان حق همه افراد است،
این نام گذاری بهانه ای است تا به دولت ها، مسئولین و صاحب نظران نظام سلامت جامعه تاکید کند تا با تخصیص و توزیع عادلانه امکانات، دسترس پذیری عموم مردم به امکانات سلامت روان در حد قابل قبولی افزایش دهند و نیز در جهت پیشگیری، درمان و ارتقاء بهداشت روان گامی تازه بردارند و به مردم دنیا یادآوری کند که سلامت روان نیز همچون جسم، نیاز به مراقبت و نگه داری دارد و باید برای حفظ آن کوشید.
سازمان بهزیستی بعنوان یکی از متولیان  اصلی سلامت فردی و اجتماعی در کشور به مدد مشاوران و روانشناسان متخصص از طریق ارائه خدمات روانشناسی ،مشاوره و مددکاری توسط مراکز خدمات روانشناختی و مددکاری تحت نظارت،موسسات سلامت روان،صدای مشاور (١٤٨٠) اورژانس اجتماعی ،و..با ارائه  آموزشهای تخصصی پیش از ازدواج ،آموزش مهارتهای زندگی و آموزشهای زندگی خانواده وارائه خدمات روانشناختی به افراد نیازمند  و در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق،معتادین،سالمندان ،معلولین ،بیماران اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار،کودکان کار با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق ،اعتیاد،خشونتهای خانگی،همسر آزاری ،کودک آزاری و .. و دهها فعالیت دیگر  در راستای ارتقا سلامت روان و سلامت اجتماعی جامعه هدف به صورت تخصصی و همدلانه تلاش می کند.
اینجانب بر خود لازم میدانم این روز را به تمامی دست اندرکاران نظام سلامت روان اعم از متخصصین روان پزشکی، روانشناسان و مشاوران خصوصا همکاران دلسوز و پرتلاش بهزیستی  تبریک گفته و امید دارم تا با تلاشهای پویا و ثمر بخش خویش  سلامت روان  آحاد جامعه مورد نظر قرار گیرد و آگاهسازی در این خصوص در دستور کار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.