کد خبر : 15791
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

مدیرکل ورزش گیلان: تامین عمده نیازهای ورزشی گیلان با تقویت صنایع این حوزه

مدیرکل ورزش گیلان: تامین عمده نیازهای ورزشی گیلان با تقویت صنایع این حوزه
مدیرکل ورزش وجوانان گیلان گفت: فعالان عرصه صنعت ورزش می توانند نیازمندی های هیاتهای ورزشی گیلان را برطرف کنند و در استان ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که باید تقویت شود.
به گزارش پویشگران گیل :
جهانبخش آرمان گفت: تولیدکنندگانی را در گیلان شناسایی کردیم که لوازم و امکانات ورزشی بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند و به طور حتم فعالیت بیشتر این فعالان صنعت ورزش باعث می‌شود تا نیازمندی‌های ورزش گیلان تا حد زیادی از تولیدات استان برطرف شود.
وی افزود: تاکنون نیز ۱۷ تولیدکننده کارگاهی، مشاغل خانگی و کارخانه ای در خصوص صنایع ورزش در گیلان شناسایی شدند، در بخش علمی نیز ۱۰ واحد دانش بنیان و ایده محور در گیلان فعال هستند که می‌توانند در تولیدات لوازم ورزشی مناسب اقدام کرده در عین آنکه توسعه و تقویت اشتغال پایدار را موجب می‌شوند.
وی ادامه داد: البته انتظار است که تولیدات ورزشی متناسب و با توجه به شرایط زیست بومی تولید شود از جمله آنکه این کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی می‌توانند در تجهیز وسایل امداد و نجات، دریایی و ورزش‌های ساحلی نقش موثری داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: به طور حتم با رونق صنایع ورزشی در گیلان، گردشگری ورزشی نیز رونق می‌گیرد و اشتغال و کارآفرینی نیز افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه هم‌اینک حدود ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در بخش اشتغالزایی فصلی و غیرفصلی صنایع ورزشی در گیلان مشغول به کار هستند به برپایی نخستین جشنواره و نمایشگاه تجلیل از فعالان صنعت ورزش کشور با عنوان “عزت و پیشرفت” اشاره و افزود: این نمایشگاه در هفته تربیت بدنی و ورزش از روز ۲۶ مهرماه در رشت گشایش می‌یابد.
رئیس جشنواره عزت و پیشرفت گیلان خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش تولیدات رسانه ای در حوزه اقتصاد ورزش، محصولات ورزشی (مشاغل خانگی، کارگاهی و کارخانه‌ای)، تولید محصولات ایده محور خلاقانه و دانش بنیان ورزشی، نرم افزارهای کاربردی در حوزه ورزش، صادرکننده برتر محصولات ورزشی و هیات‌های ورزشی در حوزه اقتصاد ورزش برپا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره و نمایشگاه، تولیدکنندگان صنایع ورزشی در گیلان تولیدات خود را به نمایش خواهند گذاشت که در پایان نیز برترین تولیدکنندگان انتخاب می شوند و در دی ماه امسال در جشنواره ملی عزت و پیشرفت حضور خواهند یافت.
وی در ادامه گفت: تاکنون بخشی از ظرفیت و واحدهای تولیدی صنایع ورزشی در گیلان بازدید کرده ایم و این امر ادامه دارد تا سایر تولیدکنندگان را شناسایی کنیم و بتوانیم گیلان را در این بخش و تامین تجهیزات ورزشی نه فقط استان بلکه کشور در جایگاه برتری قرار دهیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.