کد خبر : 14502
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

معصومه نیک‌کار

طی ۲ سال گذشته، به ۵۶ روستای کوهستانی گیلان گازرسانی شده است

طی ۲ سال گذشته، به ۵۶ روستای کوهستانی گیلان گازرسانی شده است
از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۴۳ صنعت عمده در گیلان با حجم جایگزینی ۶۶ هزار و ۶۲۰ مترمکعب در ساعت، بهره مند از گاز طبیعی شده‌اند.

به گزارش پویشگران گیل:
عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در دو سال گذشته برای گازرسانی به مناطق مختلف استان، گفت: در ابتدای فعالیت دولت کار و کرامت، ۲ هزار و ۸۰ روستا بهره‌مند از گازطبیعی بود و درصد برخورداری گاز روستایی استان بر روی ۹۵.۹ درصد قرار داشت ولی هم‌اکنون روستاهای گازدار گیلان به ۲ هزار و ۱۳۴ روستا و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان به ۹۷.۱ درصد رسیده است.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به این روستاهای کوهستانی طی دو سال گذشته هزینه شده است.
جمال‌نیکویی همچنین درخصوص وضعیت گازرسانی به شهرهای استان گیلان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی همه شهرهای گیلان به جز شهر تاریخی ماسوله (به علت دارا بودن بافت تاریخی و عدم امکان گازرسانی) از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این‌که از ابتدای فعالیت دولت کار و کرامت تاکنون، ۳۶ هزار و ۱۰۰ انشعاب گاز در سراسر استان نصب شده، گفت: با تحقق این مهم بالغ بر ۱۱۲ هزار متقاضی، برخوردار از گاز طبیعی شدند و مجموع مشترکین گاز در استان به یک میلیون و ۲۳۹ هزار مشترک رسیده است.
وی همچنین از اجرای بالغ بر ۷۵۰ کیلومتر شبکه گاز در دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات عظیم، مجموع طول شبکه گازدار استان به بیش از ۲۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه، نقش گاز را در رونق تولید و توسعه استان بی‌بدیل دانست و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۴۳ صنعت عمده در گیلان با حجم جایگزینی ۶۶ هزار و ۶۲۰ مترمکعب در ساعت، بهره مند از گاز طبیعی شده‌اند.
جمال‌نیکویی در بخشی دیگر از سخنان خود، درخصوص پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: با مساعدت مدیران شرکت ملی گاز ایران، مجوزهای عملیات گازرسانی به ۱۵۲ روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار اخذ شده و پیمان سپاری آن‌ها در قالب ۸ پیمان برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شده یا در حال است.
وی در خاتمه گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان را ماحصل تلاش‌های یکایک پرسنل تلاشگر شرکت گاز از ابتدای تأسیس شرکت تاکنون دانست و بر گازرسانی به مناطق باقیمانده طبق برنامه زمانبندی تأکید کرد.
لازم به توضیح است به علت ادغام چند روستا در شهرستان رودسر، آمار روستاهای گازدار به ۲۱۳۴ روستا کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.