کد خبر : 13002
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

معصومه نیک‌کار

مدیرکل بهزیستی گیلان: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از اولویت های سازمان بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی گیلان: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از اولویت های سازمان بهزیستی است
در راستای تامین معشیت مددجویان بهزیستی،تعداد۱۱۵۲۶خانوار از بهزیستی کمک هزینه معیشت مستمری و همچنین ۲۶۶ خانوار نیز با هدف کمک به توانمند سازی زنان سرپرست خانوار دارای همسر یا فرزند معلول از بهزیستی گیلان خدمات دریافت می کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه توانمندسازی و گسترش شرایط کسب و کار برای زنان سرپرست خانوار از فعالیت‌های ضروری و اولویت‌های سازمان بهزیستی است عنوان کرد: بهزیستی گیلان با تشکیل۴۰۰گروه مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در سطح استان توانست رتبه اول کشوری در زمینه دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی را کسب کند.
خدمت بین دانا به موضوع تشکیل ۷۶ گروه خودیار جدید با تعداد۱۱۴۰نفر در روستاهای استان و شهرستانهای لاهیجان، تالش، آستانه اشرفیه، فومن، انزلی و تالش به منظور ایجاد مشاغل خرد و خانگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تشکیل گروه های خودیار در سطح استان ، ۲۱گروه همیار زنان سرپرست خانوار نیز با عناوین شغلی قالیبافی، آشپزی، خیاطی، تولید لیوان کاغذی، بامبو، صنایع دستی، آرایشگری و تاکسی تلفنی در نقاط مختلف استان به فعالیت می پردازند و تعداد ۱۰۵ نفر نیز با فعالیت در پلتفرم های داخلی مانند دیجی کالا و باسلام مشغول به کار هستند.
وی افزود: در راستای تامین معشیت مددجویان بهزیستی،تعداد۱۱۵۲۶خانوار از بهزیستی کمک هزینه معیشت مستمری و همچنین ۲۶۶ خانوار نیز با هدف کمک به توانمند سازی زنان سرپرست خانوار دارای همسر یا فرزند معلول از بهزیستی گیلان خدمات دریافت می کنند.
خدمت بین دانا همچنین از کمک های بهزیستی در جهت توانمندی زنان سرپرست خانوار با بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی شهری و روستایی به تعداد۴۳۱۹ نفر در استان خبر داد و گفت : بهزیستی گیلان علیرغم کمک به زنان سرپرست خانوار با بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی شهری و روستایی، توانست در زمینه توانمندسازی فرزندان دانشجوی زنان سرپرست خانواربه تعداد۳۲۱نفر و کمک به معافیت کفالت سربازی فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار به تعداد۱۹نفر، اقدامات و خدمات شایسته ای را صورت دهد.
وی در خصوص خدمات انجام شده به خانوارهای دارای فرزند چندقلو نیز یادآور شد: تعداد ۵۵۴خانوار دوقلویی و ۱۱۵خانوار سه قلویی و بالاتر هم تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند که همگی این تعداد خانوار از خدمات و کمک های بهزیستی بهرمند می شوند.
مدیرکل بهزیستی در پایان، فعالیت ها و اقدامات بهزیستی را خدمتی بی منت برای مددجویان و توانخواهان برشمرد و گفت: با توکل بر خداوند متعال و به همت دولت سیزدهم و تدابیر سازمان بهزیستی کشور تاکنون کلیه افراد تحت پوشش و حتی افراد پشت نوبت نیز از خدمات مستمری سازمان بهره مند شدند و تلاش گردید تا تمامی مددجویان مستمری ماهانه خود را بصورت کامل دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.