کد خبر : 11981
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد؛معرفی ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد؛معرفی ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی
دامپزشکی استان گیلان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی انجام شد و در مجموع بیش از ۳۶ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف امحا شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی گیلان از معرفی ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: ۱۵ واحد صنفی متخلف با حکم قضایی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب شدند.
هادی بابایی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای انجام وظایف حاکمیتی و تحقق اهداف نظارتی دامپزشکی و به منظور برخورد قاطع با هر گونه تخلف بهداشتی در امر عرضه فرآورده‌های خام دامی، بازدید و نظارت از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله قصابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و مرغ فروشی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.
بابایی افزود: نقش پروتئین به ویژه پروتئین حیوانی در تغذیه انسان مهم بوده و بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز از همین طریق منتقل می‌شود، لذا کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی راه اصولی مبارزه با بیماری‌های مشترک در انسان می‌باشد و در طی ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۲۴ هزار و۷۸۰ بازدید توسط بازرسان دامپزشکی استان گیلان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی انجام شد و در مجموع بیش از ۳۶ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف امحا شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵۹ متخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند و ۱۵ واحد صنفی متخلف با حکم قضائی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق عدم رعایت شرایط بهداشتی و عرضه گوشت غیر بهداشتی پلمپ شد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر و یا لیبل دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده بدون لیبل و مشخصات، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده بدون هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید و انقضا مراتب را به شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.