کد خبر : 7840
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۶

از پیاده راه فرهنگی تا خیابانها و میادین؛ این شهر عزادار حسین است

از پیاده راه فرهنگی تا خیابانها و میادین؛ این شهر عزادار حسین است
روسفیدی شهرداری رشت در آذین بندی شهر به مناسبت محرم

به گزارش پویشگران گیل:
بوی محرم آمده و کوچه‌های شهر رخت سیاه بر تن کرده اند، درکنار فضاسازی و آذین‌بندی خیابان‌ها ویژه ایام محرم شاهد برپایی موکب‌ها و خیمه‌های عزاداری حضرت امام حسین (ع) هستیم.
همزمان با آغاز ماه محرم، علاوه بر هسته مرکزی پیاده راه فرهنگی رشت، سیاه‌پوش کردن بلوارها، خیابان‌ها، میادین و پل‌ها نیز در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت قرار گرفت.
آذین‌بندی شهر رشت طی سالهای اخیر همواره به دغدغه مدیریت شهری و برخی گروه‌ها تبدیل شده بود اما مشاهدات میدانی حاکی از این است که امسال شهرداری رشت با برنامه ریزی منسجم و دقیق، بهتر از سالهای گذشته نسبت به سیاه پوش کردن شهر اقدام کرده است.
پیش از این شهرداری رشت به ریاست رحیم شوقی شهردار این شهر، جلسات متعددی را برای آذین‌بندی شهر تشکیل داده بود و اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و سایر ارکان شهرداری نشان دهنده این است که این جلسات خروجی مثبتی داشته است.
هم اکنون در جای جای شهر شاهد نصب ریسه و پرچم عزای حسینی در میادین و بلوارها، اهتزاز پرچمهای بزرگ در میدان گیل، گلباغ نماز، میدان جانبازان و بلوار شهید افتخاری، نصب بنرهای استندی، واتربندی و بیلبورد، نصب پرچم بر روی پل‌های شهر و کتیبه در خیابانها، ساخت و نصب المان و کتل هستیم.
پیاده راه فرهنگی رشت نیز که این روزها مرکز اجتماعات انسانی است، در اقامه عزای سید و سالار شهیدان سیاه پوش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.