کد خبر : 6701
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

امضاء تفاهم‌نامه اجرای المان ۱۲۰۰ شهید رشت

امضاء تفاهم‌نامه اجرای المان ۱۲۰۰ شهید رشت
شورای ششم رشت به موضوع ایثار و شهادت و گسترش این فرهنگ والا توجه ویژه‌ای دارد و به منظور تحقق نتایج مطلوب نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها نیز هستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
تفاهم نامه سه جانبه ما بین حوزه مدیریت شهری رشت، بنیاد شهید و کنگره هشت هزار شهید گیلان پیرامون اجرای المان یکهزار و دویست شهید شهر رشت و تمثال ۲ هزار و دویست شهید شهرستان رشت منعقد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان و کنگره هشت هزار شهید گیلان در ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل با اشاره به اینکه شهر رشت عضو شهرهای گردشگری محور مقاومت است، اظهار کرد: اخیرا همایشی نیز با این محوریت برگزار شد اما عملا مکانی برای پیگیری این مهم در رشت وجود ندارد.
محمد حسین واثق کارگرنیا با تاکید به راه اندازی پارک موزه در شهر رشت با محوریت مقاومت افزود: افراد اندکی میدان شهرداری را به عنوان شهدای ذهاب می‌شناسند و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.
وی با تاکید به اینکه بسیاری از شهروندان نسبت به عنوان سر پل شهدای ذهاب بی‌اطلاع هستند، افزود: معتقدم باید تا پیش از برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید نسبت به معرفی صحیح عنوان شهدای سر پل ذهاب و سرداران شهید ملی اقدام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه فرصت چندانی تا زمان برگزاری دومین کنگره شهدا باقی نمانده است، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم کنگره‌ای به مراتب بهتر از کنگره نخست برگزار کنیم و با توجه به اتفاقات خوبی که در کنگره نخست در رشت رقم خورد انتظارات بسیار بالا رفته است و باید تلاش کنیم تا به بهترین نحو در این زمینه اقدام شود.
کارگرنیا با اشاره به اینکه نصب تصاویر مبارک شهدا در پل جانبازان به واسطه همجواری آن با گلزار شهدا بسیار تاثیر گذارتر است، افزود: با این اقدام شهر بیشتر رنگ و بوی شهدا می‌گیرد.
– اجلاسیه میرزاکوچک جنگلی بدون اثر باقی ماند
عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تا کنون جلسات متعددی پیرامون جانمایی تمثال شهدای رشت برگزار شده است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز قرار بود با مشخص کردن نقاطی، نسبت به نصب تمثال شهدابا هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام شود اما متاسفانه تا کنون این اقدام به نتیجه نرسیده است.
نادر حسینی به برگزاری اجلاسیه شهید میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: با اتمام این اجلاسیه هیچ اثری از آن بر جا نماند و معتقدم از چنین اقداماتی باید نمادهایی به یادگار باقی بماند.
وی با بیان اینکه قرار بود ساختمان ساعت شهرداری تبدیل به موزه شود، افزود: قرار بود ساختمان ساعت شهرداری رشت به عنوان موزه مورد استفاده قرار بگیرد و امیدواریم این مهم در دستور کار قرار بگیرد.
– تفکر شورای ششم عمرانی فرهنگی است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تفکر شورای ششم رشت فرهنگی و عمرانی است، اظهار کرد: در میدان جانبازان رشت که به گلزار شهدا بسیار نزدیک است می‌توانیم به طور ویژه به موضوع ایثار و شهادت بپرداریم.
سید شمس شفیعی با بیان اینکه در المان‌هایی که با محوریت موضوع شهادت طراحی می‌شود باید تمامی ابعاد مورد توجه و مخاطب پسند باشد، افزود: باید در المان‌هایی که در سطح شهر احداث می‌شود به موضوع ایثار و شهادت توجه ویژه صورت بگیرد.
وی با تاکید به اینکه برخی از بنرهای سطح شهر که تمثال مبارک شهدا در آن به نمایش گذاشته شده وضعیت نامطلوبی دارند، بیان کرد: شورای ششم رشت به موضوع ایثار و شهادت و گسترش این فرهنگ والا توجه ویژه‌ای دارد و به منظور تحقق نتایج مطلوب نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها نیز هستیم.
– آثار مربوط به حوزه شهادت ماندگار شود
شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بحث المان شهدای پیاده راه یک فراخوان انجام شود، اظهار کرد: این فراخوان هر چه سریعتر و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
رحیم شوقی با بیان اینکه بسیاری از آثاری که در کنگره اول احداث شد تا زمان کنگره دوم از بین رفته است، افزود: معتقدم باید در موضوع شهادت به گونه‌ای اقدام شود که آثار شهدا ماندگار شود.
– نصب المان در ورودی گلزار شهدای رشت
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی همواره بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: به عنوان یک رشتی به آمارهایی که در جلسات پیرامون موضوع ایثار و شهادت در رشت به گوش می‌رسد افتخار می‌کنم.
محسن سماکچی با بیان اینکه شهرداری طی چند دهه اخیر در تمامی برنامه‌ها جُور بسیاری از دستگاه‌ها را متحمل شد، افزود: باید در ورودی گلزار شهدا المانی مناسب با این محوریت احداث شود و معتقدم با داشتن سرداران شهیدی همچون شهید قلی‌پور که سرداران شهید ملی هستند نیز تا کنون کم کاری‌های فراوانی صورت گرفته است.
وی با تاکید به اینکه در تمام دنیا برای مدافعین کشور ارزش فراوانی قائل هستند، بیان کرد: در رشت مکانی به نام شهدای ذهاب وجود دارد اما متاسفانه بسیاری از حوادث مربوط یه این عنوان و علت نامگذاری شهرداری رشت به نام شهدای ذهاب بی‌اطلاع هستند.
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس در رشت گفت: در ورودی‌های رشت نیز به عنوان مبارک شهدا بالاخص شهدای ملی رشت توجه شود و ما همه مدیون خون شهدایی هستیم که با نثار جانشان از خاک و ناموس کشور دفاع کردند.
به گزارش فارس، تفاهم نامه سه جانبه ما بین حوزه مدیریت شهری رشت، بنیاد شهید و کنگره 8 هزار شهید گیلان پیرامون اجرای المان یکهزار و دویست شهید شهر رشت و تمثال ۲ هزار و دویست شهید شهرستان رشت منعقد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.