کد خبر : 4997
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۵

شور و شوق کودکانه در آیین آغازین فعالیت‌های تابستانه

شور و شوق کودکانه در آیین آغازین فعالیت‌های تابستانه
فصل تابستان فرصت مغتنمی است که هرچه بیش‌از ظرفیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای نیل به این هدف بهره‌مندشویم.

به گزارش پویشگران گیل:
جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری رشت، با همراهی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و خانواده‌ها، روزهای رو به فردای آینده‌سازان ایران اسلامی را به‌تصویرکشید.
به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این آیین در سایه شور و شوق کودکان، نوجوانان و همراهی اولیای تربیتی و خانواده‌ها، در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد.
نشاط‌بخشی به آینده‌سازان و معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کتاب‌محور کانون پرورش فکری، از جمله برنامه‌های جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه‌ بود که هم‌زمان با مراکز فرهنگی هنری این مجموعه فرهنگی در سراسر استان صورت‌گرفت.
پخش‌ کلیپ معرفی فعالیت‌های کانون، نمایش سرود «گیلان زای»، معرفی خلاقانه کتاب «بارون‌می‌یاد جَرجَر»، اجرای نمایش عروسکی «گوساله لجباز»، دکلمه‌خوانی با موضوع عیدغدیر خم، اجرای موسیقی و بخش سرود، یک سبد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون مجتمع‌ بود که تقدیم بیش از۲۵۰ حاضر در این مراسم ‌شد.
این آیین‌هم‌چنین، با حضور مربیان برخی از کارگاه‌های این مرکز فرهنگی هنری همراه‌ شد و مدرسان ضمن معرفی کارگاه‌های «فن‌بیان و سخنوری»، «آموزش شطرنج»، «رایانه» و «هنرهای دستی» به نقش این فعالیت‌ها در توان‌مندسازی کودکان و نوجوانان اشاره و از حاضران برای شرکت در این فعالیت‌ها دعوت‌ کردند.
تجلیل از اعضای برگزیده و کوشای کانون و بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای اجرای طرح« کانون‌مدرسه»، از دیگر برنامه‌های جشن آغاز فعالیت‌های تابستانه مرکز فرهنگی هنری کانون مجتمع رشت در روز یک‌شنبه، ۴ تیر ۱۴۰۲ به‌شمار می‌رفت.
مدیرکل کانون استان گیلان هم طی سخنان کوتاهی به قدردانی از حضور و همراهی اولیای تربیتی، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها پرداخت و از نقش کانون پرورش فکری به عنوان مجموعه همراه و مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش سخن‌گفت.
سید جلیل میرعظیمی درهمین‌حال، به اهمیت تعامل و هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی در جهت کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان پرداخت و با خاطرنشان‌کردن سیاست‌های کانون و آموزش و پرورش در جهت پیش‌برد طرح «کانون مدرسه» گفت: این طرح، چشم‌اندازی روشن در مسیر تعامل و توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان ترسیم می کند.
نقش فعالیت‌های کانون در غنی‌سازی اوقات فراغت آینده‌سازان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره‌شد و وی با تبیین این مهم که فعالیت‌های حضوری، زمینه مدیریت فرزندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را فراهم‌می‌کند، تصریح‌کرد: فصل تابستان فرصت مغتنمی است که هرچه بیش‌از ظرفیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای نیل به این هدف بهره‌مندشویم.
او در پایان خواستار ارزیابی برنامه‌های کانون و ارایه گزارش هنرمندانه از سوی اعضا در ارتباط با اثربخشی فعالیت‌های تابستانه‌ شد و از کودکان و نوجوانان دعوت‌ نمود تا خاطرات حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را در قالب یادداشت‌هایی تحت‌عنوان «تابستان را چگونه گذرانده‌ام»، خواندنی‌کنند.
دراین آیین، شراره مسچیان جورشری، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت نیز به تشریح برنامه‌های این مجموعه در فصل تابستان پرداخت و از کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها برای همراهی با فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دعوت‌کرد.
گفتنی‌است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بهره‌گیری از ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۲ مرکز سیار روستایی، ۱ مرکز سیار شهری، چهارکتاب‌خانه پستی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی، پذیرای آینده‌سازان ایران اسلامی‌ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.