کد خبر : 3255
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مراسم رونمایی از پوستر دومین سالانه شهر خلاق رشت برگزار شد

مراسم رونمایی از پوستر دومین سالانه شهر خلاق رشت برگزار شد
نخستین جام شطرنج شهرهای خلاق ایران در قالب پیوست ورزشی و‌ گردشگری و پیوند آن با گردشگری خوراک برگزار می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
مراسم رونمایی از پوستر دومین سالانه شهر خلاق رشت با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، رئیس و اعضای شورای اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.
شهردار رشت، مدیرکل میراث فرهنگی و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن بیان مطالبی در مورد برگزاری دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.
دومین سالانه شهر خلاق رشت قرار است اول و دوم تیر ماه امسال با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه و میهمانان کشوری و استانی در تالار مرکزی رشت و موزه میراث روستایی استان گیلان برگزار شود.
همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده یک نشست علمی نیز در قالب هم آفرینی شهرهای خلاق ایران با حضور اساتید دانشگاه گیلان و شهرداران شهرهای خلاق ایران در عصر روز یکم تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ و‌ ۳۰ الی ۲۰ در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود و شهرداران و اساتید دانشگاه در آن به ارائه راهکارهای علمی حوزه برندسازی شهری، مباحث مرتبط با سازمان جهانی یونسکو، اقتصاد شهری و پیوند آن به اقتصاد گردشگری خواهد پرداخت.
علاوه بر این‌ها دوم تیرماه یک نشست تخصصی با حضور مدیران عامل خانه مطبوعات شهرهای خلاق ایران و هیئت رئیسه خانه مطبوعات کشور در قالب بررسی نقش رسانه در برندسازی شهری در حوزه میراث روستایی برگزار می‌شود.
نمایشگاه توانمندی‌های شهرهای خلاق ایران از دیگر بخش‌های متنوع دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت است که در تالار مرکزی و با حضور شهرهای اصفهان، بندرعباس، سنندج و کرمانشاه در حوزه خلاقیت خوراک و صنایع دستی برپا خواهد شد.
یکی دیگر از نکات برجسته و متفاوت دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت برگزاری مسابقات شطرنج است.
بر این اساس و با توجه به اینکه رشت پایتخت شطرنج ایران به شمار می‌رود نخستین جام شطرنج شهرهای خلاق ایران در قالب پیوست ورزشی و‌ گردشگری و پیوند آن با گردشگری خوراک برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است در دومین سالانه شهر خلاق رشت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین گردشگری و صنایع دستی ایشان، شهرداران شهرهای خلاق، ریاست شوراهای اسلامی و ریاست کمیسیون‌های فرهنگی شهرهای خلاق، مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین گردشگری استان‌ها شرکت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.