کد خبر : 3052
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۵

مدیرکل بیمه سلامت گیلان: دولت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری حمایت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان: دولت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری حمایت می‌کند
مادران تا سن ۴۹ سالگی و مردان بدون محدودیت سنی می‌توانند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون هزار و ۲۰۰ زوج نابارور در استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند و در مجموع پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای درمان آنان هزینه شده‌است.
دکتر محمود عاطف‌راد اظهار کرد: بیمه سلامت گیلان با ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در رشت شامل بیمارستان الزهرا (س)، بیمارستان پارس قرارداد دارد ضمن آنکه مرکز خصوصی ناباروری مهر هم طرف پذیرش بیمه است و در صورت مراجعه و دریافت خدمات ناباروری، هزینه های مربوطه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به هزینه بالای درمان‌های ناباروری و با بیان اینکه در راستای جوانی جمعیت دولت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری حمایت می‌کند؛ ابراز امیدواری کرد تا با جذب اعتبارات بیشتر حمایت‌های خوبی از زوجین نابارور در سطح استان انجام شود.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تاکید بر اینکه برون رفت از چالش جمعیتی نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و تاثیرگذار در این بخش است، اظهار کرد: تنها با سیاست‌گذاری صحیح و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان این چالش جمعیتی را رفع کرد.
وی با تشریح اقدامات بیمه سلامت گیلان در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت خاطر نشان کرد: طی یکسال گذشته به‌منظور اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تمام خدمات تشخیصی – درمانی برای زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و هزینه زایمان طبیعی با حدود ۳.۵ میلیون تومان در بخش دولتی برای بیمه شدگان رایگان است.
دکتر عاطف‌راد با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیصی – درمانی در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی دربخش خصوصی توسط بیمه سلامت استان گیلان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده‌است، اضافه کرد: داروهای نازائی در تعهد این بیمه از ۱۵ قلم در سال ۱۴۰۰ به ۶۳ قلم در سال جاری رسیده ‌است.
وی اظهار کرد: مادران تا سن ۴۹ سالگی و مردان بدون محدودیت سنی می‌توانند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند ضمن اینکه بیمه درمانی مادران باردار و فرزندان تا ۵ سالگی بر اساس آزمون وسع بدون الزام شرط خانوار انجام می‌شود.
وی درباره اقدامات کمیته تخصصی بیمه قرارگاه جوانی جمعیت تاکنون اظهار کرد: تشکیل ۱۵ جلسه کمیته بیمه تاکنون، برگزاری یک جلسه کمیته همسویی سازمان‌های بیمه‌گر با موضوع جوانی جمعیت، تشکیل۲ جلسه ویدئو کنفرانسی با ستاد مرکزی سازمان بیمه سلامت، ارائه گزارش‌ها در جلسات قرارگاه جوانی جمعیت و ستاد خانواده استانداری، مصاحبه‌های مختلف با خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، اطلاع رسانی‌های وسیع به بیمه شدگان و طرف‌های قرارداد در مورد خدمات قابل ارائه ناباروری از جمله این اقدامات است.
– بر اساس آخرین آمار افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.
استاندار گیلان در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با بیان اینکه دولت با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌های خوبی را در نظر گرفته است، گفته بود: برای گیلان با توجه به شرایط خاصی که دارد علاوه بر حمایت‌های مربوط به فرزندآوری در این قانون باید مشوق‌های دیگری در نظر بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.