کد خبر : 65
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

بارگیری کالا از راه‌آهن شمال۲، ۴۲ درصد افزایش یافت

بارگیری کالا از راه‌آهن شمال۲، ۴۲ درصد افزایش یافت

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: طی ۲ ماه گذشته، ۲۳۲ هزار و ۳۳ تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی شمال۲ بارگیری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش دارد. غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: طی ۲ ماه گذشته، ۲۳۲ هزار و ۳۳ تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی شمال۲ بارگیری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش دارد.
غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۶۳هزار و ۸۲۸ تن کالا از راه آهن شمال ۲ بارگیری شد که این میزان از ابتدای امسال ۲۳۲هزار تن بوده است.
وی اضافه کرد : همچنین امسال ۲۸۰ هزار و ۶۵۴ تن کالا در ناحیه شمال۲ تخلیه شد که این میزان نسبت به ۲۳۶ هزار و ۳۵۶ تن کالای تخلیه شده در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصد دارد.
وی عنوان کرد: مصالح خاکی، شن و ماسه، چوب، آرد، مواد غذایی، کانتینر و اقلام متفرقه از عمده‌ترین کالاهای بارگیری و تخلیه شده راه آهن شمال ۲ است.
وی ادامه داد : علاوه بر این آهن و نفت کوره نیز بیشترین کالاهای تخلیه شده در راه آهن شمال۲ در این زمان بوده است.
راه آهن قزوین – رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد.
حوزه استحفاظی اداره کل راه‌آهن شمال٢ از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می رسد. ادامه این مسیر در آینده به بندانزلی و آستارا ختم خواهد شد.
این محور در حال حاضر شامل ۱۰ ایستگاه آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاه‌چشمه، کوهین، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت می‌باشد که از این میان ایستگاه‌های قزوین، رشت و لوشان ایستگاه‌های تشکیلاتی بزرگ محسوب می‌شوند.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.