کد خبر : 573
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

رییس کمیته امداد کشور عنوان کرد:توانمندسازی مددجویان در سه بُعد اشتغال، مسکن و فرهنگ

رییس کمیته امداد کشور عنوان کرد:توانمندسازی مددجویان در سه بُعد اشتغال، مسکن و فرهنگ

به گزارش پویشگران گیل: سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه توانمند سازی در سه بعد اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی برای خودکفایی در کمیته امداد تعریف شده است گفت: در سال ۱۴۰۱ برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغال همراه با مهارت آموزی انجام شده است. رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جشن خودکفایی ۵ هزار مجری طرح‌های

به گزارش پویشگران گیل:
سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه توانمند سازی در سه بعد اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی برای خودکفایی در کمیته امداد تعریف شده است گفت: در سال ۱۴۰۱ برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغال همراه با مهارت آموزی انجام شده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جشن خودکفایی ۵ هزار مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان که در سالن انتظام رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از کارآفرینانی که دست به زانوی خود گذاشته و روی پای خود ایستاده اند، استان گیلان را در امر اشتغال دارای درخشش خوبی دانست.
وی گفت: محور اول کمیته امداد از اول مرداد سال ۱۳۹۸، با رعایت تکریم و توانمندسازی که در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار گرفت از تاکیدات مقام معظم رهبری بود.
بختیاری با تاکید بر اینکه، پس از این خودکفایی ما حمایت را رها نکرده‌ایم و بقیه مددجویان نیز باید در چرخه اشتغال قرار بگیرند افزود: ما تا پایان عمر نوکری کسانی که از کار افتاده شده اند را خواهیم کرد اما بقیه افراد در حوزه توانمندسازی پیش خواهند رفت.
وی اذعان کرد: سال ۱۴۰۲ نیز سال متفاوتی است و توانمندسازی در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد.
بختیاری ادامه داد: به عنوان یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد و تجربه ۴۰ سال گذشته بحث توانمندسازی را تعریف کرده ایم که تصویب شد و برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغال همراه با مهارت‌آموزی را در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توانمند سازی در سه بعد اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی برای خودکفایی در کمیته امداد تعریف شده است ادامه داد: امسال نیز ۵۰۰ هزار شغل مد نظر است که دهک اول تا پنجم برای غیر مددجویان قرار گرفته است.
بختیاری با بیان اینکه در سال مهار تورم و رشد تولید هستیم، به فروش ۱۳۰هزار متر مربع فرش در سال گذشته علاوه بر آنچه که خود مددجویان برای خود فروختند، اشاره کرد و افزود: فرش دست بافت مددجویان کمیته امداد در سازمان ملل ثبت جهانی شد و نشان تجاری احسان را خودمان برای آن برگزیدیم.
وی در ادامه بیان کرد: یک سوم تولید پیله ابریشم کشور بر عهده کمیته امداد است و ۷۰۰ تن پیله نیز توسط جامعه هدف ما تولید شده است.
بختیاری ضمن قدردانی از شورای اشتغال در استان‌ها از زحمات بانک‌های عامل و اصحاب رسانه که برای ترویج فرهنگ جهاد و تلاش سهم بزرگی دارند و کمک‌های فراوانی انجام می دهند قدردانی کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما اشتغال خانگی است چرا که ۵۲ درصد مددجویان ما زنان سرپرست خانواده هستند و نیاز است که در کنار شغل اصلی مادر بودن آنان، شغلی که انتخاب می شود مادر بودن را تحت شعاع خود قرار ندهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.