کد خبر : 607
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

حدود ۸۰۰ دهیاری گیلان تفکیک زباله از مبدا را انجام می‌دهند

حدود ۸۰۰ دهیاری گیلان تفکیک زباله از مبدا را انجام می‌دهند

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح ۸۰۰ دهیاری استان خبر داد. یاور پیراعلایی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۶۷ دهیاری در سطح استان اظهار کرد: طی سال گذشته و نیز ابتدای امسال دوره‌های آموزشی تفکیک زباله از مبدا

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح ۸۰۰ دهیاری استان خبر داد.
یاور پیراعلایی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۶۷ دهیاری در سطح استان اظهار کرد: طی سال گذشته و نیز ابتدای امسال دوره‌های آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای دهیاری‌های سراسر استان گیلان برگزار شد.
وی با بیان اینکه با برگزاری این دوره‌های آموزشی، دهیاران و کارشناسان فنی و مالی از آموزش‌های لازم تفکیک زباله از مبدا بهره‌مند شدند، اضافه کرد: تفکیک زباله از مبدا در مدیریت پسماند در روستاها نقش مهمی دارد از این‌رو ماهانه مکاتبات ویژه‌ای با فرمانداران شهرستان‌ها با تاکید بر نظارت بخشداران و حضور دهیاران انجام می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر اینکه آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا از طریق دهیاران آموزش دیده باید به مردم در روستا منتقل شود، خاطر نشان کرد: دهیاران موظفند تا موضوعات آموزشی – فرهنگی در ارتباط با تفکیک زباله از مبدا را با چاپ بنر و فعالیت‌های تبلیغاتی به روستائیان منتقل کنند.
وی با بیان اینکه با دهیاران سهل‌انگار در مدیریت پسماند از طریق با تعامل محیط زیست یک سری برخوردهای قضایی و انضباطی انجام شد که در این رابطه تعدادی را به ما اعلام کردند، اظهار کرد: به دهیاران فرصت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستا را دادیم در صورت کوتاهی در این کار با اعلام اسامی از سوی فرمانداران حتی برخوردهای قضایی انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان اظهار کرد: یکی از وظایف ۴۷ گانه دهیاری‌ها، موضوع پسماند و مدیریت آن در روستاهاست که نظارت این مهم نیز بر عهده بخشداران می باشد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدا و با بیان اینکه این کار مهم قطعی‌ترین، اصلی‌ترین و نخستین فرآیند در موضوع مدیریت پسماند است، اضافه کرد: زباله خشک و تر باید جداسازی شود تفکیک زباله از مبدا باید از روستاها، شهرها و منازل ما آغاز گردد و همه نیز به این مهم اهتمام داشته باشند.
پیراعلایی با تشریح موهبت و نعمت‌های الهی در استان از جمله دریا، رودخانه، جنگل، کوه و مرز آبی و بین‌المللی خاطر نشان کرد: وظیفه همه ما حراست از این موهبت‌های الهی و انتقال آن به آیندگان است از این‌رو همگان باید برای حفاظت از این زیبایی‌ها و نعمت‌های الهی کوشا باشند.
زخم دیرینه سراوان رشت به واسطه زباله امروز به درد بزرگ زیست محیطی گیلان تبدیل و موجب رنج مردمان این منطقه شده و نیازمند ارائه راهکارهای مناسب برای درمان این معضل است. بیشتر بخوانید: زخم‌ عمیق سراوان رشت و امید به التیام
محل دفن زباله سراوان رشت نماد کم توجهی دست‌اندرکاران و قول‌های محقق نشده‌ای است که با چاره‌اندیشی دولت سیزدهم و انجام اقدامات اساسی و زیربنایی طی یک سال اخیر انتظار می‌رود مشکل ۴۰ ساله این منطقه رفع شده و دوباره به طبیعت بازگردد. بیشتر بخوانید: ساماندهی بحران ۴۰ ساله زباله در سراوان رشت با عزم جهادی
استاندار گیلان گفت: موضوع تفکیک زباله از مبدا هرچه سریعتر توسط تمام شهرداری‌های استان به ویژه رشت در دستور کار قرار گیرد و این مهم تا پایان آذرماه در رشت باید اجرایی شده و هیچ عذر و بهانه‌ای را در این رابطه نمی‌پذیرم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.