کد خبر : 901
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

پاداش ۲۰ برابری برای خوش‌مصرف‌های برق

پاداش ۲۰ برابری برای خوش‌مصرف‌های برق

به گزارش پویشگران گیل: وزیر نیرو از پرداخت پاداش۲۰ برابری به مشترکین کم مصرف خبر داد. علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران درباره پاداش به مشترکین کم مصرف اظهار داشت: پاداشی که در نظر گرفتیم نسبت به سال گذشته ۲ تفاوت اساسی داشت، سال گذشته فقط به مشترکینی که مصرف برق آنها زیر

به گزارش پویشگران گیل:
وزیر نیرو از پرداخت پاداش۲۰ برابری به مشترکین کم مصرف خبر داد.
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران درباره پاداش به مشترکین کم مصرف اظهار داشت: پاداشی که در نظر گرفتیم نسبت به سال گذشته ۲ تفاوت اساسی داشت، سال گذشته فقط به مشترکینی که مصرف برق آنها زیر الگوی مصرف بود پاداش تعلق می‌گرفت اما امسال همه مشترکین مشمول پاداش میشوند؛ یعنی مشترک هر میزان برق مصرف میکرد اگر امسال مصرف خود را کاهش دهد مشمول این طرح میشود.
وی ادامه داد: در تابستان پیش رو مبلغ پاداش تا ۲۰ برابر افزایش یافت یعنی قیمت فروش برق به طور میانگین در مناطق عادی ۱۰۰ تومان است و پاداش صرفه جویی به ازای هر کیلو وات تا  دوهزار تومان پرداخت خواهد شد.
وزیر نیرو با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱حدود ۸ میلیون مشترکین خانگی مشمول پاداش شدند؛ افزود: ۴۰ درصد مشترکین خانگی پاداش صرفه جویی دریافت کردند و یا بستانکار شدند و مبلغی حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد.
وی بیان کرد: برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲، از مهر سال گذشته ۱۴۰ اقدام برنامه‎‌ریزی شد که توسعه و تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها حداکثر تا پایان اردیبهشت امسال،توسعه شبکه‌ها،بسترها و خطوط انتقال، هوشمندسازی شبکه برق به‌ویژه درخصوص مشترکان پرمصرف،بهره‌مندی از روش‌های نوین و آخرین دستاوردهای روز دنیا در مدیریت مصرف،محورهای اصلی آن را تشکیل می‌دهد.
محرابیان خاطر نشان کرد:اگر بدون توسعه نیروگاه‌ها و شرایط مدیریتی قصدگذر از تابستان داشتیم، در شبانه روز یک چهارم برق قطع می‌شد اما با اقدامات انجام شده برای مشترکین خانگی خاموشی نداشتیم.
به گفته وی، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالانه ۱۶۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شد، اما نیاز کشور بیش از این است.براین اساس خاموشی برق در تابستان‌های متعدد رخ داد. در کنار آن محدودیت‌های مصرفی در بخش‎های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی و خانگی اعمال شد.
وزیر نیرو اعلام کرد:از ابتدای خرداد ماه، یعنی ساعت ۰۰:۰۰ روز۳۱ اردیبهشت ماه این طرح محاسبه شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت؛ همچنین، پیش‌بینی می‌شود ۳۱ میلیون مشترکین برق از این ظرفیت استفاده کنند.
محرابیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد برای تابستان ۱۴۰۱، به میزان ۲۰ هزار مگاوات با کسری برق روبرو شویم، اضافه کرد: این در شرایطی است که مجموع تقاضای برق کمتر از ۷۰ هزار مگاوات را شامل می‌شد.
وی با ارائه راهکار درباره صرفه جویی در مصرف برق گفت: الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مصرف برق مشترکین خانگی زیر ۱۵۰کیلووات ساعت باشد، به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دوهزارتومان خواهد شد، همچنین اگر مشترکی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشته باشد پاداش به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.
محرابیان تصریح کرد: اگر مشترکی که سال گذشته از دور تند کولر استفاده می‌کرد امسال از دور کند استفاده کند، در هر ماه می‌تواند ۱۵۰هزار تومان پاداش بگیرد.
وی ادامه داد: در مناطق گرمسیری نیز اگر مشترکی یکی از کولرهای گازی خود را خاموش کند، ماهانه یک میلیون تومان پاداش خواهد گرفت و این رقم به ازای خاموش کردن دو کولر گازی به یک‌و‌نیم میلیون تومان افزایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.