کد خبر : 1059
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

مجتمع بندری انزلی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد

مجتمع بندری انزلی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد

به گزارش پویشگران گیل: مجتمع بندری انزلی نخستین بندر شمال کشور است که از امروز به طور رسمی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد، سامانه ای که با حضور مدیرکل ترانزیت،لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات این سازمان بهره برداری شد. سامانه مدیریت تردد

به گزارش پویشگران گیل:
مجتمع بندری انزلی نخستین بندر شمال کشور است که از امروز به طور رسمی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد، سامانه ای که با حضور مدیرکل ترانزیت،لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات این سازمان بهره برداری شد.
سامانه مدیریت تردد حمل و نقل راه اندازی شد تا از ترافیک مزاحم در بندرانزلی جلوگیری کرده و زمان ماندگاری کامیون‌ها را کاهش دهد.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور در آیین افتتاح این سامانه در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ انزلی را بندری پیشرو در بین بنادر شمالی کشور دانست که به این سامانه مجهز شده است.
خسرو سرایی گفت: مبنای توسعه در بنادر کشور فیزیکی و غیرفیزیکی است اما در بنادر محصور در شهرها همانند انزلی چاره ای جز توسعه غیرفیزیکی نیست. افزایش مراحل تخلیه و بارگیری از چهار بار در سال به ۶ دفعه با کمک نرم افزارهایی از این قبیل می‌تواند به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده و در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه سهم کشور ما ازتولید ناخالص داخلی( GDP) زیر هفت درصد است، افزود: کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک که اقتصادی برپایه حمل و نقل دارند، سهم‌ بسیار بالاتری دارند.
وی عنوان کرد: کشور ما با برخورداری از سواحل و بنادر قدیمی به دنبال افزایش این سهم است که یکی از این راه‌ها استفاده از سیستم‌های پیشرفته نظیر این سامانه می‌باشد.
سرایی تصریح کرد:این سامانه فقط شامل درب‌های ورودی و خروجی بنادر است اما هدف دیگر لجستیک سازمان انجام فعالیت های بندری داخل محوطه خواهد بود.
وی فضای همکاری‌ بین المللی با کشورهای هدف و همسایه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار است تمام مذاکراتی که سال گذشته با کشورهای همسایه انجام شد امسال به قرارداد و سرمایه گذاری ختم شود.
سرایی یکی از بنادری که مورد نظر کشورها بویژه کشورهای حاشیه شمالی خزر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است را مجتمع بندری انزلی اعلام کرد و افزود: تبادل نظر خوبی با کشورهای عربی انجام شده که به سهولت ارتباط این کشورها با حاشیه خزر کمک می‌کند. در آینده نزدیک هیات‌هایی از کشورهای حاشیه خزر از بندرانزلی و سایر بنادر شمالی و جنوبی بازدید خواهند داشت که مباحث سرمایه گذاری را بویژه در حوزه غلات خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در مقوله ترانزیت سال گذشته در بنادر ایران ۸٫۶ میلیون تن ترانزیت انجام شد که از بنادر شمال و جنوب حرکت کردند. یکی از برنامه‌های امسال سازمان برای بندرانزلی توسعه مبحث ترانزیتی خواهد بود که به لحاظ درآمدی درکنار سایر مباحث این تجارت را ارزانتر می‌کند.
سرایی در توضیح چگونگی فعالیت این سامانه گفت: در این سامانه اطلاعات وسیله حمل و نقل، محموله و کالای حمل شده و اطلاعات راننده توسط در ورودی بندر مقابل کارت خوان قرار داده می‌شود با انتقال این اطلاعات مسیری که راننده باید در داخل بندر تا انبار طی کند، مشخص می‌شود.
وی تاکید کرد: این سامانه با جلوگیری از ایجاد ترافیک مزاحم در بندر مسیری که راننده باید تا انبار طی کند را در اختیار راننده قرار می دهد و به این ترتیب زمان ماندگاری کامیون ها در بندر به یک سوم مدت حاضر کاهش می‌یابد.
مدیرکل دفتر فناوری و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: بدنبال افزایش بهره وری با استفاده از فناوری و ارتباطات در حمل و نقل دریایی هستیم.
سعید خرسندی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تقریبا از سال گذشته با اتصال به درگاه ملی، همه مجوزهای سازمان را از این طریق ارائه می‌کند و نیازی به مراجعه حضوری برای تقاضا و یا دریافت مجوز وجود ندارد. این سازمان به پنجره واحد خدمات دولت ملحق شده و ۵۰ درصد خدمات عمومی را از طریق این پنجره به بهره برداران ارائه می‌کند.
خرسندی یکی از اهداف اداره کل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی را یکپارچگی اطلاعات بین ارگانهایی نظیر راهداری و شهرداری دانست و افزود: با همکاری متقابل تبادل اطلاعات صورت می گیرد و در قدم بعدی سامانه‌ای کاملاً یکپارچه در حوزه عملیات بندری ایجاد خواهیم کرد که از سال قبل اقدامات ابتدایی آن شروع شده است.
به گفته وی، مهمترین ویژگی این سامانه بحث داشبورد مدیریتی است که باید برای تصمیم گیری در حوزه های مختلف در اختیار مدیران باشد و آمارها در اختیار آنان قرار گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز با بیان اینکه بندرانزلی از قدیمی ترین بنادر کشور است که با ۱۷ پست اسکله و ۱۰ میلیون تن ظرفیت توانسته در سال ۸۹ به ظرفیت واقعی هفت میلیون تن کالا دست یابد، گفت: در این بندر زیرساخت های خوبی ایجاد شده است و صاحبان کالا علاقمند به مراودات تجاری از طریق این بندر هستند.
حسین یونسی ۷۰ درصد فعالیت این بندر را با کشور روسیه عنوان کرد و افزود: بنادری همانند نوشهر، بوشهر و بندر لنگه ازجمله بنادری هستند که داخل شهر قرار گرفته اند و باید بوسیله هوشمندسازی به توسعه غیر فیزیکی دست یابند.
وی تصریح کرد: این بندر در حال حاضر ۱۴۲هکتار اراضی در اختیار دارد که در صورت اتصال به این سامانه ترافیک در داخل شهر و بندر تردد خواهد کرد.
وی اظهار کرد:این سامانه می تواند خدمات مختلفی از جمله حذف قاچاق کالا انضباط بخشی و سرعت در کار تخلیه و بارگیری ارائه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.