کد خبر : 1075
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر: هزار و ۱۸۰ هموطن توسط امدادگران در گیلان امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر: هزار و ۱۸۰ هموطن توسط امدادگران در گیلان امدادرسانی شدند

به گزارش پویشگران گیل: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی سال گذشته یک‌هزار و ۱۸۸ هموطن توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر امدادرسانی شده و نجات یافتند. هادی سلیمی در نخستین روز از هفته هلال احمر با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان عنوان کرد: از این تعداد ۹۶۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طی سال گذشته یک‌هزار و ۱۸۸ هموطن توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر امدادرسانی شده و نجات یافتند.
هادی سلیمی در نخستین روز از هفته هلال احمر با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان عنوان کرد: از این تعداد ۹۶۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و همچنین ۱۱۲ نفر نیز نجات فنی انجام شد.
وی افزود: طی سال گذشته یک هزار و ۷۳۱ مورد حادثه داشتیم که حوادث جاده‌ای با یک هزار و ۲۰ مورد بیشترین آنها بود، حوادث کوهستان ۲۱۹ مورد، ۷۵ مورد دریا و ساحل و بقیه آتش سوزی، برف، زلزله، طوفان، ریزش آوار و حوادث صنعتی بود که امدادگران ما طی سال گذشته در این موارد به یاری مردم شتافتند.
وی عنوان کرد: این تعداد عملیات امدادرسانی در حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۱ درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: همچنین پارسال ۲۸ هزار نسخه دارو در داروخانه هلال احمر پیچیده شد و ۶ هزار و ۲۴۰ مورد واکسیناسیون انجام شد، ضمن اینکه تمام زائرانی که به حج مشرف می‌شوند معاینات پزشکی و واکسیناسیون شان توسط این مجموعه انجام می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره فعالیت مرکز توانبخشی هلال احمر در رشت افزود: تعرفه این مرکز خصوصی نیست و نرخ خدمات دهی در آن بسیار پایین است و همه اقشار مردم می‌توانند برای انجام فیزیوتراپی و سایر موارد به این مرکز مراجعه کنند.
سلیمی در ادامه به متوسط زمان رسیدن هلال احمر به سر حادثه اشاره و بیان کرد: میانگین زمان رسیدن به سرصحنه ۱۰دقیقه است که هم اینک این متوسط در گیلان ۱۵ دقیقه می‌باشد که نسبتا بالاست.
وی عنوان از این‌رو آمایش پایگاه‌های هلال احمر در دستور کار قرار گرفته تا پایگاهی همچون پایگاه دریایی در بندرانزلی که کارکرد خاصی ندارد در مناطق حادثه خیز استان استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۳۰ درصد از مرگ و میر تصادفات جاده‌ای در صحنه تصادفات است باید شرایطی فراهم شود تا نیروهای هلال‌احمر و اورژانس و پلیس به صورت هماهنگ و سریعتر به محل حادثه اعزام شوند.
وی گفت: در این راستا پیشنهاد آن است گروهی متشکل از هلال احمر، اورژانس و پلیس‌راه با شماره تلفن واحد تشکیل و این شماره تلفن مشترک اطلاع رسانی شود تا گروه‌های اورژانس و هلال احمر و پلیس همزمان امدادرسانی کرده و در این راستا پیشنهاد می‌کنیم گیلان نخستین پایلوت استانی این طرح باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مشکلات مردم ضرورت موضوع افزایش تعداد داروخانه های هلال احمر به بیش از یک مورد در استان اشاره و اظهار کرد: هم‌اینک یک داروخانه در رشت دایر است و تلاش داریم که سبد دارویی این مرکز را تکمیل کنیم و دسترسی مردم به داروهای مختلف بیشتر شود که به طور حتم با تکمیل سبد دارویی، خدمات دارویی بهتری ارائه می‌شود.
وی افزود: البته با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اتفاقات خوبی در حوزه درمان و دارو در حال انجام است. ضمن اینکه نگاه جمعیت هلال احمر، انتفاعی نیست و هدفش کمک به دردمندان جامعه است.
وی در ادامه به آغاز هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: این هفته از امروز شنبه آغاز شده که برنامه های متنوعی در این راستا در گیلان انجام می‌شود که می‌توان به غبارروبی مزار شهدا، ویزیت رایگان و تخفیف۲۰ درصدی در تمام مراکز درمانی هلال احمر، برگزاری برنامه های فرهنگی همچون مسابقات قرآنی که با ترویج فرهنگ انس با قرآن در کشور آغاز شده و بدین منظور از گیلان نیز ۱۷ برگزیده استانی به کشور اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در این هفته ۱۱ کاروان سلامت با هدف محرومیت زدایی و کمک به درمان مردم مناطقب محروم با حضور پزشکان و پرستاران در به روستاها و مناطق محروم شهرستانهای صومعه‌سرا، ماسال، رودبار، رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، تالش، بندرانزلی و لنگرود مراجعه و خدمات رسانی می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه گیلان استانی حادثه خیز است و حادثه خبر نمی‌کند تلاش می کنیم با توجه به اینکه گیلان استان معین تهران بشمار می رود، به مدیریت بحران اولویت داده و توان عملیاتی خود را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیز باید فضاهای مناسب اسکان‌ اضطراری در مناطق مختلف استان مشخص و اعلام شود که در این بخش مدارس، حسینیه ها، مساجد، سالن‌های ورزشی از آن جمله هستند که البته این اماکن باید ثبت شده تا در مواقع لزوم بتوانیم از آنان بهره ببریم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تجهیزات و امکانات این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: هلال احمر یک موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد در کشور است که داوطلبان زیادی در آن فعالیت دارند که در حوادث طبیعی و غیرطبیعی به یاری مردم می‌شتابند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: برای یاری رساندن به مردم در اسرع وقت باید تجهیزات لازم داشت و هم اینک نیز ۳۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور خریداری شده که سهمیه مناسبی نیز در اختیار گیلان قرار خواهد گرفت و همچنین ۲۰ تیم تجهیزات انفرادی نیز دریافت کردیم.
سلیمی بیان کرد: با همت خیرین سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر گیلان کمک شد که از این میزان ۸٫۵میلیارد تومان حمایتی بود و اهدای وام، طرح ملی نذر آب، سبد معیشتی، طرح ارمغان مهر، چادر سلامت و خدمات دارویی بلاعوض و سایر طرح‌ها از جمله زمینه‌های این حمایت بود.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هرحال دولت و حاکمیت همراه مردم هستند و تلاش همه مسئولان این است که در مواقع لزوم و هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در اسرع وقت به کمک آسیب دیدگان بشتابند و ما نیز در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.