کد خبر : 1473
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

اعتراض حدود۳۰ درصد معلمان گیلان نسبت به رتبه‌بندی بررسی می‌شود

اعتراض حدود۳۰ درصد معلمان گیلان نسبت به رتبه‌بندی بررسی می‌شود
آموزش و پرورش مرجع پاسخگویی نیست، کار تخصصی ما کتاب، دفتر، مدرسه و کلاس است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور گفت: براساس آخرین آمار از مجموع 27هزار نفر از معلمان گیلان مشمول این طرح حدود 30 درصد نسبت به رتبه‌بندی شان معترض شدند.
محمد فائزی روز شنبه به مناسبت فرارسیدن روز معلم در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: معلمان برای اعتراض به وضعیت رتبه‌بندی خود تا یازدهم ماه جاری برای ورود به سامانه rtb.medu.ir فرصت دارند که پس از آن بررسی‌های لازم به صورت کشوری انجام و رتبه نهایی اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه رتبه بندی، معلمان را از حالت کارمندی خارج می کند، اضافه کرد: این اقدام می‌تواند به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کند تا با جایگاه متفاوت خود با مسئولیت‌های پیش رو به نحو مناسبت‌تری عمل نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی معلمان به دنبال احیاء جایگاه معلمان و قدر و منزلت آنان در جامعه است، خاطر نشان کرد: همه از این رتبه‌بندی سود می‌برند، زمانی که معلم منزلت داشته باشد، نگاه دانش‌آموز به کلاس متفاوت‌تر بوده و جایگاه علم ارتقاء می‌یابد.
وی با تبریک فرارسیدن روز معلم و هفته بزرگداشت مقام شامخ معلمان با اشاره به جایگاه مهم این قشر در کشور اظهار کرد: معلمان نقش بی‌بدیلی در کشور و تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در سال جاری به دنبال مردمی‌سازی هفته معلم و اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت بزرگداشت معلمان هستیم، بیان کرد: با اجرای طرح‌های ابتکاری و مردمی‌سازی در برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم باید حال و هوای استان را با همکاری هم تغییر دهیم.
وی در ادامه با اشاره به دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری به عنوان یکی از برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات 2 نفر از معلمان نمونه گیلان برگزیده کشوری شامل زینب فتحی‌زاده آموزگار مدرسه ای در منطقه سنگر و مژده قربانعلی‌زاده دبیر علوم اجتماعی از شهرستان املش همراه با سایر معلمان سراسر کشور سه‌شنبه هفته‌ جاری به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند.
فائزی با تشریح سایر برنامه های بزرگداشت هفته معلم اضافه کرد: تجلیل از دبیران جهادی مقاطع اول و دوم متوسطه، تکریم از معلمان حوزه تربیت بدنی، برنامه‌های ویژه سپاس معلم، دیدار فرهنگیان گیلان با آیت‌الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد:دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، فرهنگیان متوفی و صعب‌العلاج، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، همایش استانی تکریم مقام معلم در دهکده ساحلی بندرانزلی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته معلم در مناطق مختلف استان است.
وی در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نتایج موضوع مربوط به مسمومیت آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش مرجع پاسخگویی نیست، کار تخصصی ما کتاب، دفتر، مدرسه و کلاس است.
استان گیلان دارای افزون بر 370 هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.