کد خبر : 5587
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان؛اراضی یکپارچه زراعی گیلان در بازنگری از طرح‌ هادی خارج می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان؛اراضی یکپارچه زراعی گیلان در بازنگری از طرح‌ هادی خارج می‌شوند
در برخی از روستاها باید به سمت افزایش تراکم و احداث طبقاتی برویم تا نیاز افق 10 ساله طرح هادی لحاظ شود.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از طرح هادی برای تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی گفت: خروج اراضی یکپارچه زراعی در بازنگری طرح‌های هادی گیلان در دستور کار است.
حامد دائمی گفت: طرح هادی روستایی به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات و نیز هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره 10 ساله تهیه می‌شود که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و وسعت گسترش آتی روستا و نحوه استفاده از زمین برای امور مختلف اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی بر حسب مورد تهیه و اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: از مجموع2 هزار و 60 روستای بالای 20 خانوار استان تاکنون برای یک هزار و ۵۵ روستا 232 طرح هادی با اعتبار سه هزار و 132 میلیارد ریال اجرا شده که شاخص برخورداری استان تا کنون در این بخش به 52 درصد رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در مجموع تاکنون 2هزار و 163 روستای استان دارای طرح هادی مصوب هستند،افزود: سال گذشته طرح هادی 220 روستای استان بازنگری و برای 16 روستای استان طرح هادی تهیه و برای پنج روستای طرح هدف گردشگری تهیه شد که در زمینه تهیه طرح هادی شاخص 97.7 درصد است.
دائمی با تاکید بر لزوم حفظ بافت بومی روستایی، هدف بنیاد مسکن را حفظ بافت با ارزش مربوطه در روستاها دانست و گفت: از محل اعتبارات بافت روستایی اقدام به تهیه طرح هادی برای روستاهای دارای بافت بومی می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با یادآوری اینکه عمده اراضی گیلان باغی و زراعی است، تاکید کرد: در برخی از روستاها باید به سمت افزایش تراکم و احداث طبقاتی برویم تا نیاز افق 10 ساله طرح هادی لحاظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.