کد خبر : 6309
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: ترویج فرهنگ حفاظت منابع طبیعی وظیفه همگانی است

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: ترویج فرهنگ حفاظت منابع طبیعی وظیفه همگانی است
۲ میلیون و ۵۱۵ هزار اصله نهال، از گونه‌های مختلف و سازگار با محیط به صورت رایگان بین مردم ،ارگان‌ها،نهادها، مدارس ،و… توزیع شد تا بنحوی باعث افزایش تولید اکسیژن شود.

به گزارش پویشگران گیل:
سرخوش کرم زاده گفت:برای ترمیم پوشش گیاهی زمین طی ۴سال در سطح کشور یک میلیارد نهال غرس خواهد شد.
به گزارش خط گیلان، سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران در رشت با برشمردن گستره منابع طبیعی وابخیز داری، از تولید اکسیژن به عنوان اولویت اول تراز جهانی یاد کرد و افزود: برای ترمیم پوشش گیاهی زمین طی ۴سال در سطح کشور یک میلیارد نهال غرس خواهد شد .
– ۱۰۰ هزار اصله نهال
سرخوش کرم زاده به نقش ارزنده مردم ومسئولان گیلان در همراهی با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی گفت: در روز ۲۱ اسفند براساس مراودات بین‌المللی از سازمان جهانی یونسکو غرس ۱۰۰ هزار اصله نهال سهم ایران شد.
وی افزود:۱۰۰هزار اصله نهال سهمیه کشور ما در بازه زمانی ۲۰دقیقه ای( از ساعت یک الی یک وبیست دقیقه ) باید غرس می شد که سهم استان گیلان ۳۰۰۰ اصله نهال تعیین شده بود.
– افزون بر ۱۲هزار اصله در گیلان
وی با اشاره به باز زمانی بیست دقیقه ای ومیزان سهمیه تعیین شده برای گیلان گفت : با همکاری مجموعه ادارات، ارگان‌ها ،نهادها،مدارس، رسانه ها و مردم همیشه همراه در بازه زمانی تعیین شده ۳۸۵ ۱۲ اصل نهال در گیلان غرس شد، این در حالی است که سهمیه تعیین شده ۳۰۰۰ اصله بود و افزون بر ۴ برابر سهمیه تعیین شده در گیلان نهال غرس شد.
– توزیع نهال رایگان
سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان گیلان با اشاره به توزیع نهال رایگان در هفته منابع طبیعی افزود: ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار اصله نهال، از گونه‌های مختلف و سازگار با محیط به صورت رایگان بین مردم ،ارگان‌ها،نهادها، مدارس ،و… توزیع شد تا بنحوی باعث افزایش تولید اکسیژن شود.
– تولید ۲/۵ تن اکسیژن
وی یادآور شد: از هر هکتار جنگل در سال ، ۲/۵ تن اکسیژن تولید می‌شود با توجه به منحصر بفرد بودن جنگل‌های هیرکانی با قدمت ۶۰ میلیون سال که تنها جنگل بکر در روی زمین است و به عنوان تنها منبع مطالعاتی جنگل‌های دنیا استفاده می‌شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
– فرهنگ سازی
وی افزود:در ترویج فرهنگ حمایت از محیط زیست و حراست و حفاظت از انفال عمومی همراهی و همکاری همگانی ضروری است و علاوه بر آن رسانه نقش بی‌بدیلی برای تحقق این مهم داشته و دارند که خواستار تداوم همراهی‌ها هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.