کد خبر : 14405
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

معصومه نیک‌کار

روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد

روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد
براساس برآورد کارشناسی فاز تکمیلی پروژه آب شیرین کن بندر آستارا در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پویشگران گیل:
اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در شورای برنامه ریزی توسعه و عمران بندر آستارا با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از آب شرب بهداشتی خبر داد.
به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور اتابک جعفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، استاندار گیلان و جمعی از مدیران ارشد کشوری و مدیران کل استانی در شهرستان مرزی بندر آستارا به منظور بررسی مشکلات زیرساخت‌های اقتصادی این شهرستان تشکیل شد و مسائل مربوط به حوزه آب و فاضلاب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طرحهای جهاد آبرسانی
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به طرحهای جهاد آبرسانی در حوزه روستایی گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سالجاری از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند بود.
تصفیه خانه فاضلاب
وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب بندر آستارا از سنوات گذشته تکمیل نشده است تصریح کرد: با تلاش مضاعف همکاران فاز اول این پروژه در قالب پکیج تصفیه وارد مدار بهره برداری خواهد شد و فاز نهایی آن تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.
پروژه آب شیرین کن
مهندس جعفری در خصوص وضعیت تکمیل پروژه آب شیرین کن بندر آستارا نیز افزود: این پروژه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خرید تضمینی در فاز اول با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب در شبانه روز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ برای تامین آب شرب مردم عزیز آستارا وارد مدار بهره برداری خواهد شد .
و ی یادآورشد: براساس برآورد کارشناسی فاز تکمیلی پروژه آب شیرین کن بندر آستارا در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.