کد خبر : 6596
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

کشف و توقیف ۱۷ نمونه آبمیوه تقلبی و غیراستاندارد در گیلان

کشف و توقیف ۱۷ نمونه آبمیوه تقلبی و غیراستاندارد در گیلان
شهروندان برای حصول اطمینان بیشتر کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد کالاها را به شماره ی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و از اطلاعاتی مانند نام واحد تولیدی، نام محصول،نام استان تولید، شهرستان محل تولید و وضعیت اعتبار یا عدم اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد اطلاع یابند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل استاندارد گیلان گفت: با بازرسی های انجام شده ۱۷ نمونه از آبمیوه های موجود در فروشگاه‌ها و مراکز توزیع استان، فاقد استانداردهای لازم بوده و تقلبی شناخته شدند.
مهناز جعفریان دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی های کارشناسان در حوزه توزیع و فروش انواع آبمیوه در بازار نشان می دهد که ۱۷ نمونه از آبمیوه های موجود در فروشگاهها و مراکز توزیع گیلان، برغم درج آب میوه طبیعی روی بسته بندی، فاقد استانداردهای لازم بوده و استفاده از آن برای سلامت جامعه مضر است.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های میدانی برندهای مختلف و متنوع از آبمیوه های صنعتی و پر شده به صورت دستی از قبیل آب زرشک و آب آلبالو در بازار وجود دارد که فاقد هرگونه مجوز تولید بوده و بدون نشان استاندارد و مجوزهای بهداشتی و حتی با آدرس های تقلبی در مراکز عرضه ی محصولات غذایی و سوپرمارکتها عرضه می شود و حرکتی خاموش در جهت تهدید سلامت شهروندان به حساب می آیند.
مدیرکل استاندارد گیلان همچنین از اتخاذ تدابیر لازم و قانونی برای برخورد با عوامل توزیع و فروش آبمیوه های غیر استاندارد و غیربهداشتی کشف شده در بازار گیلان خبر داد و تاکید کرد: بکاربردن رنگهای غیر مجاز و مصنوعی در برخی آبمیوه ها خطر استفاده از آنها را بالا برده و تهدیدی برای سلامت جامعه به حساب می‌آید.
جعفریان گفت: تمامی آبمیوه های غیر استاندارد کشف شده در بازار توقیف و عوامل مرتبط با آن به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مدیر کل استاندارد گیلان ضمن تاکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با عوامل توزیع و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر استاندارد در سراسر استان از عموم شهروندان خواست هنگام خرید محصولات غذایی بویژه آبمیوه هایی که با عنوان برند طبیعی در فروشگاهها عرضه می شوند به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر آن توجه کنند.
مدیرکل استاندارد گیلان اظهار داشت: شهروندان برای حصول اطمینان بیشتر کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد کالاها را به شماره ی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و از اطلاعاتی مانند نام واحد تولیدی، نام محصول،نام استان تولید، شهرستان محل تولید و وضعیت اعتبار یا عدم اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد اطلاع یابند.
وی همچنین به اسامی این آبمیوه ها تقلبی کشف شده در بازار نیز اشاره کرد که به شرح زیر میباشد:
آب آلبالو (با برند نامجو)
آب زرشک طبیعی (با برند پدیده)
آب اخته/ آب زرشک/ آب آلبالو (با برند طراوت)
آب آلبالو (با برند گرنسو)
آب آلبالو سنتی گلپری (با برند فتاح)
آب آلبالو (با برند شاین)
آب اخته/ آب آلبالو/ زردآلو (با برند تک مزه)
آب آلبالو طبیعی (با برند عطش)
آب آلبالو طبیعی (با برند تک نوش)
آب آلبالو طبیعی (با برند ویژه)
آب آلبالو (با برند ترشک) ،آب آلبالو (با برند نسیم)
آب آلبالو طبیعی (با برند ترشکام)
مخلوط آب آلبالو زرشک اخته (با برند گیل نوش خزر)
آب آلبالوی (با برند اوان)
آب آلبالو ( با برند استار)
آب آلبالو ( با برند سوگلی) از جمله این محصولات تقلبی به شمار می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.