کد خبر : 6534
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

روزانه یک‌هزار هکتار از اراضی باغی رودبار سمپاشی آفت ملخ مراکشی می‌شود

روزانه یک‌هزار هکتار از اراضی باغی رودبار سمپاشی آفت ملخ مراکشی می‌شود
روزانه یکهزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی شهرستان رودبار علیه آفت ملخ مراکشی سمپاشی می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سمپاشی علیه آفت ملخ مراکشی روزانه در باغات رودبار انجام می‌شود، گفت: روزانه بیش از یکهزار هکتار از اراضی منطقه سمپاشی می شوند.
صالح محمدی اظهار داشت: روزانه یکهزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی شهرستان رودبار علیه آفت ملخ مراکشی سمپاشی می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی رودبار علیه آفت ملخ مراکشی سمپاشی شد، افزود: ملخ مراکشی تاکنون در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات رودبار پایش شده‌ است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: در زمان حاضر سمپاشی روزانه در اراضی دچار آفت ملخ مراکشی با همکاری نیروها و امکانات شامل با هفت گروه خودرویی، هفت دستگاه سمپاشی تراکتوری و پنچ اکیپ سمپاشی کوله پشتی انجام می‌شود.
محمدی اظهار داشت: ۶ نفر از نیروهای کانون یابان آفت ملخ مراکشی از منابع طبیعی و آبخیزداری و سه نفر از نیروهای کانون یاب جهاد کشاورزی علیه مبارزه با آفت ملخ مراکشی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی مهمان ناخوانده در شهرستان رودبار گیلان است، افزود: این آفت چندسالی است که وارد این استان شده است و با تخم‌گذاری زیر خاک، تشکیل کانون و زمستان گذرانی با گرم و مساعد شدن هوا پس از خروج از تخم به باغات و اراضی منطقه خسارت می‌زند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: هجوم آفت ملخ مراکشی ابتدا از مراتع است، بعد وارد مزارع و باغت می شود و در صورت عدم کنترل، سیکل زندگی را تکمیل کرده و گیاهان مسیر خود را با تغذیه نابود خواهد کرد.
محمدی اظهار داشت: در این راستا سازمان جهادکشاورزی با بسیج امکانات و دستگاه‌های اجرایی در استان و شهرستان با هماهنگی فرمانداری رودبار و حمایت مردمی و بسیج همه ساله اقدام به مبارزه و کنترل از طریق سمپاسی انجام می‌دهد.
شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.