کد خبر : 30670
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۳

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” جزو تقویم رسمی جشنواره‌ها است

جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” جزو تقویم رسمی جشنواره‌ها است
اولین نشست شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی " شهروند " لاهیجان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

محمدعلی صادق حسنی رییس انجمن هنرهای نمایشی گیلان در اولین نشست شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی ” شهروند ” لاهیجان با حضور رضا زنده دل شهردار و دبیر جشنواره،امیرحسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ، مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه هنرهای نمایش ،ابراهیم رامین‌فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان و اعضای شورای شهر در دفتر شهردار برگزار شد، ضمن ابراز تشکر از حضور مدعوین گفت:برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر “شهروند ” لاهیجان با همکاری مدیریت شهری،اداره کل هنرهای نمایشی و فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث خرسندی اهالی هنر است.

وی با اشاره به اینکه در فراخوان جشنواره امسال چند آیتم جدید گنجانده شده است، افزود:موضوع سرداران شهید گیلان،عفاف و حجاب و دولت خدمتگزار از جمله مواردی است که به فراخوان امسال اضافه شده است.

صادق حسنی در ادامه مطالبی را در خصوص هزینه‌های جشنواره و تخصیص اعتبار بیشتر در جهت حمایت از هنرمندان به ویژه هنرمندانی که از استانهای دور و نزدیک در این جشنواره شرکت می‌کنند، عنوان نمود.

وی در ادامه افزود:با توجه به اینکه این جشنواره در شهرهای دیگر هم برای عموم به اجرا در می‌آید بنابراین فقط مختص شهر لاهیجان نیست بلکه متعلق به کل استان است و نیازمند کمک و همراهی شهرداری‌های شهرهای میزبان می‌باشد.

در ادامه حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدای سخنان خود از اهتمام دست اندرکاران این جشنواره برای برگزاری سیزدهمین دوره آن تشکر نمود و افزود:استمرار و تداوم برگزاری جشنواره و مطالبه گری مردم و هنرمندان بسیار حائز اهمیت است و جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با برگزاری سیزدهمین دوره ی خود نشان داد که قابلیت و ویژگی‌های خاص و لازمه را داشته است.

حمید نیلی افزود:جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” لاهیجان برای ما جزو تقویم رسمی جشنواره‌هایی است که موظفیم در کنار این مجموعه پای کار باشیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه از برگزار کنندگان این جشنواره به ویژه محمدعلی صادق حسنی تقدیر نمود و افزود:برگزاری یک جشنواره در سطح بین‌المللی پارامترهای خاصی را می‌طلبد که شاید با توجه به بضاعت در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره امسال این امر محقق نشود. ولی گام اولی که می‌توانیم برای بین‌المللی شدن این جشنواره برداریم این است که در جدول برنامه‌های جنبی جشنواره می‌توانیم در بخش برگزاری کارگاه‌های آموزشی از اساتید خارجی به صورت برخط یا حضوری بهره بگیریم.
امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری:تئاتر منبر است؛بلکه فراتر از منبر.بنابراین تلاش ما بر آن است که با وجود تمام دغدغه‌ها و مشکلات به بهترین شکل ممکنه کار کنیم.
در ادامه رضا زنده دل شهردار لاهیجان و دبیر اجرایی جشنواره،این جشنواره را یکی از مطالبات مردمی عنوان نمود و افزود:بعد از دوازده دوره یقینا انتظارات مردم از این جشنواره بالا رفته است و ما امیدواریم با نگاه تخصصی مجموعه فرهنگ و ارشاد جشنواره با کیفیت هر چه بیشتر برگزار شود.
وی در ادامه از افزایش تخصیص اعتبار برای این جشنواره نسبت به سال قبل خبر داد.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.