کد خبر : 26839
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

انجام نخستین نشای مکانیزه برنج در رودسر

انجام نخستین نشای مکانیزه برنج در رودسر
نخستین نشای برنج سال زراعی جدید به روش مکانیزه در شهرستان رودسر انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دکتر صالح محمدی در مراسم کشت اولین نشای مکانیزه گیلان در روستای دعویسرا بخش مرکزی رودسر گفت: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود است که آبیاری ۱۷۰ هزار هکتار از سد و ۶۷ هزار هکتار هم به شکل سنتی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ارقامی که کشت می‌شود بومی و محلی است، افزود: شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و هفتصد هکتار شالیزار وجود است که ۷۰ درصد آن طرح تجهیز شده و ۹۰ درصد شالیزار به صورت مکانیزه نشا و ۹۵ درصد نیز مکانیزه برداشت می‌شود.

وی با توصیه به کشاورزان مبنی بر اینکه از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند،ادامه داد: در گیلان ۱۵۳ بانک نشا وجود دارد که ۲۷ بانک نشا در شهرستان رودسر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، افزود: کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار،کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح از مزایای کشت به روش مکانیزاسیون است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی برای عبور از تنش‌های خشکسالی تاکید کرد و گفت: کشاورزان با توجه به وضعیت آب و هوای استان و تغییرات دمایی در برخی از روزها، عملیات خزانه گیری و نشا کاری را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند تا میزان خطرپذیری تولید به حداقل برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.