کد خبر : 22441
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

کشف بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری در روزهای برفی

کشف بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری در روزهای برفی
زراعتی: ضبط بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری و بالغ بر ۲۰ قطعه پرنده شکار شده در چند روز اخیر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رامین زراعتی گفت: در فصل سرد زمستان رقابتی نابرابر بین انسان مسلح و آماده نبرد، با جانداری بی‌پناه و پناه آورده به انسان وجود دارد، زمانی که برخی افراد فراموش می‌کنند که زندگی بدون این جانداران لذت و خوشی ندارد. همان‌ موجوداتی که وجودشان موجب خوشی ماست و نبودشان نابودی اکوسیستم‌های زیبا و سختی ما برای زندگی را در پی دارد. بیاییم اندکی بیندیشیم به حال پرندگان و پستاندارانی که از کمبود غذا و پناه به ما پناه آورده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان اظهار داشت: در روزهای برفی اخیر ماموریت‌های شبانه روزی توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط ‌زیست استان گیلان انجام شد که ماحصل  کشف و ضبط ده‌ها قبضه اسلحه شکاری بود .
وی تصریح کرد: با افزایش بارش برف و سفید پوش شدن نقاط مختلف استان، محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان طی چند روز گذشته بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری و بالغ بر ۲۰ قطعه انواع پرندگان شکار شده را در شهرستان های صومعه سرا ، آستارا ،پارک ملی بوجاق و دیگر شهرستانهای استان کشف و ضبط و ۲ قطعه پرنده حفاظت شده را نیز تیمار و رها سازی کردند.
زراعتی افزود: در پی سرمای شدید هوا و بارش برف در استان گیلان که تغذیه را برای پرندگان و سایر حیات وحش با مشکلات متعددی مواجه کرده و ناگزیر پرندگان و حیات وحش را به مناطق پایین دست و مسکونی کشانده است،افراد سودجو و فرصت طلب در این زمان مبادرت به زنده‌گیری و شکار این گونه پرندگان می‌کننند، محیطبانان زحمتکش یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان با آماده باش کامل و  بطور مستمر به گشت‌زنی و حفاظت و حراست از پرندگان و حیات وحش در مناطق تحت مدیریت داشتند تا علاوه بر جلوگیری از شکار،عدم شکار حیات وحش را به مردم منطقه در زمان برودت هوا و برف فرهنگ سازی کند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا مأمورین پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست در حوزه‌های تحت مدیریت علاوه بر اطلاع رسانی به مردم،بیش از ۴۰ قبضه انواع سلاح شکاری  را از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کردند که متخلفین شکار و صید با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
زراعتی با تاکید به اینکه در سال جاری هیچگونه مجوز شکاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است، افزود: هرگونه شکار در مناطق تحت مدیریت استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می پذیرد.
ایشان همچنین از تمامی هموطنان درخواست نمود در صورت مشاهده شکار و صید غیرمجاز مراتب را سریعا به ادارات حفاظت محیط زیست یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.