کد خبر : 5026
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

نخستین خوشه‌های طلایی برنج در گیلان به بار نشست

نخستین خوشه‌های طلایی برنج در گیلان به بار نشست
شالیکاران استان همزمان با تقویم زراعی پیش بروند و به تغذیه محصول خود توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نخستین خوشه زنی برنج در گیلان در شالیزارهای املش مشاهده شده است.
ابراهیم اکبرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که وجین شالیزارهای گیلان در شهرستان‌های جنوبی استان روزهای پایانی خود را می‌گذراند، نخستین خوشه‌های طلایی برنج در املش به بار نشسته است.
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مطلوب استان گیلان افزود: مرتضی جعفری در روستای کرفستان املش، محمود خدادوست، سید علی عفتی و مهدی امیری در روستای چهارده که مزارع خود را اواخر اسفندماه خزانه گیری کرده و در پایان فروردین نشاء کرده بودند امروز نخستین خوشه‌های برنج را در شالیزارشان مشاهده کردند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وجین ۹۰ درصد شالیزارهای استان بیان کرد: شالیکاران استان همزمان با تقویم زراعی پیش بروند و به تغذیه محصول خود توجه ویژه داشته باشند.
اکبرزاده با اشاره به اینکه آب سد سفید رود از نیمه دوم اردیبهشت رها سازی شد، گفت: کشاورزان از بارندگی‌ها و شرایط مساعد آب و هوایی استفاده کردند و با تلاش مضاعف محصول خود را به موقع به بهره برداری رساندند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: شالیکاران استان همزمان با تقویم زراعی پیش بروند و به تغذیه محصول خود توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.