کد خبر : 21
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

بهبود جایگاه گیلان در کاهش نرخ بیکاری

بهبود جایگاه گیلان در کاهش نرخ بیکاری

  به گزارش پویشگران گیل: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: در مقایسه آمارهای مربوط به نرخ بیکاری استان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جایگاه گیلان در کاهش این نرخ ارتقاء یافت. شراره کاووسی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه طی این دوره زمانی نرخ بیکاری در استان ۱.۳ درصد

 

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: در مقایسه آمارهای مربوط به نرخ بیکاری استان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جایگاه گیلان در کاهش این نرخ ارتقاء یافت.
شراره کاووسی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه طی این دوره زمانی نرخ بیکاری در استان ۱.۳ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان ۹.۲ درصد بوده که در مقایسه با ۳۱ استان کشور در رتبه شانزدهم بودیم ضمن اینکه متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹.۲ درصد بوده‌ است.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در استان گیلان ۴۵ درصد بوده که از متوسط نرخ کشوری بالاتر است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در گیلان به ۷.۹ درصد کاهش یافت و نرخ مشارکت اقتصادی ثابت ماند که این خود موفقیت خوبی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خاطر نشان کرد: در مقایسه درصد کاهش نرخ بیکاری در بین ۳۱ استان کشور و با توجه به کاهشی که بیان شد رتبه ششم را در بین ۳۱ استان کشور به لحاظ عملکرد در کاهش نرخ بیکاری داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ادامه با تشریح عملکرد برخی از دستگاه‌های استان در تحقق اشتغال اظهار کرد: تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته ۱۴۵ درصد بوده اما بر اساس راستی آزمایی این تحقق ۶۲ درصد بوده‌است.
وی بیان داشت: صنعت، معدن و تجارت نیز ۱۲۸ درصد تحقق اشتغال داشته که در راستی آزمایی نیز جزو دستگاه های موفق است.
استاندار گیلان میانگین نرخ بیکاری استان گیلان را نسبت به میانگین کشوری خوب ارزیابی کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در پائیز پارسال۶.۷ درصد و در تابستان ۷.۸ درصد بود که میانگین ۷.۹ درصدنرخ بیکاری استان نسبت به کشورکه ۹.۲ درصد است ۱.۳ درصد کاهش دارد. نرخ بیکاری در گیلان ۱.۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عملکرد اشتغال دستگاه‌ها باید شفاف و مبتنی بر اشتغال پایدار باشد، گفت: گزارش اشتغال دستگاه‌ها باید به تایید تامین اجتماعی برسد و بدون این تایید آمار اشتغالزایی قابل قبول نیست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.