کد خبر : 374
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از بستر رودخانه سفیدرود

رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از بستر رودخانه سفیدرود

به گزارش پویشگران گیل: رئیس اداره منابع آب آستانه اشرفیه از رفع تصرف بیش از ۱۰۰هزار مترمربع از بستر رودخانه سفیدرود در این شهرستان خبر داد. محمدحسین کریمی افزود:در راستای اجرای تبصره۴ ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب با شناسایی ۱۲مورد به مساحت ۱۰۶هزار مترمربع از تصرفات بستر رودخانه سفیدرود در مناطق کورکاء و پرکاپشت یاورزاده از

به گزارش پویشگران گیل: رئیس اداره منابع آب آستانه اشرفیه از رفع تصرف بیش از ۱۰۰هزار مترمربع از بستر رودخانه سفیدرود در این شهرستان خبر داد.
محمدحسین کریمی افزود:در راستای اجرای تبصره۴ ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب با شناسایی ۱۲مورد به مساحت ۱۰۶هزار مترمربع از تصرفات بستر رودخانه سفیدرود در مناطق کورکاء و پرکاپشت یاورزاده از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه با پیگیری های حقوقی، رفع تصرف شد.
کریمی با قدردانی از دستور مقامات قضایی و همکاری عوامل انتظامی افزود: متصرفان از طریق حصارکشی، چپر،سیم خاردار اقدام به کاشت سیفی جات و درختکاری کرده بودند.
به گزارش ایرنا، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز۱۷۲هزارهکتار از مجموع ۲۳۸هزارهکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.
این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.
شهرستان آستانه‌اشرفیه در شرق گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.