کد خبر : 914
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

انتخاب سه گیلانی بعنوان هیأت داوران دومین مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی در قزاقستان

انتخاب سه گیلانی بعنوان هیأت داوران دومین مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی در قزاقستان
حمیدنظرخواه علیسرایی رئیس هیات داوران این مسابقه ادبی شاعر،نویسنده،داستان‌نویس، مؤسس و سرپرست گروه «کوچسفهان شناسی» از سال ۱۳۹۰تا به امروز است.وی اکنون رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان است. نظرخواه اولین کتاب شعر خود را در سال ۱۳۹۷ به زبان گیلکی با ترجمه فارسی با عنوان باد گاره سری «لالایی باد» توسط انتشارات گیل و دیلم منتشر کرد.

به گزارش پویشگران گیل: سه گیلانی جزء هیأت داوران دومین مسابقه بین‌المللی « آسیای ادبی » در قزاقستان انتخاب شدند.
به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک قزاقستان و مصر دومین مسابقه بین‌المللی « آسیای ادبی » ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.
بختیت رستم افشاعر،نویسنده،روزنامه‌نگار بین‌المللی، منتقد ادبی، مترجم، رئیس مشترک شورای ادبی مجمع اوراسیا (مسکو ) و نویسنده ۳۰ کتاب به عنوان رییس دومین مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی قزاقستان انتخاب شده است.وی طی نامه‌ای،حمید نظرخواه‌ علیسرایی،شاعر،نویسنده، داستان‌نویس، روزنامه‌نگارو پژوهشگر فرهنگ عامه و رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان را بعنوان رئیس هیأت داوران دومین مسابقه بین‌المللی « آسیای ادبی » زبان فارسی در ایران انتخاب نمود.
همچنین بهرام علیزاده، شاعر و منتقد ادبی و آرش دل آور، شاعر و منتقد ادبی دو گیلانی دیگر نیز بعنوان هیأت داوران بین المللی زبان فارسی (ایران) معرفی شدند.
گفتنی است شرکت کنندگان در این مسابقه ادبی می توانند سه اثر شعر و دو اثر نثر کوتاه ادبی با موضوعات زیر را به صورت فرمت word( docx) در فونت Times New Roman) حداکثر با ده هزار کلمه ( بدون فاصله ) به دبیرخانه مسابقه به ایمیل ionna_1994_94@mail.ru  ارسال نمایند .
موضوعات مسابقه ادبی :
موضوع اول : هشتصدمین سالگرد تولد سلطان بابیارس 
موضوع دوم : سی سال روابط دیپلماتیک قزاقستان و مصر
موضوع سوم : دوستی مردم 
آخرین مهلت ارسال آثار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ می باشد .
کمیته ساماندهی سه دیپلم برای برنده های اول ، دوم و سوم و یک نشان “ ICPD” برای برنده نهایی در نظر دارد. علاوه بر این مشوق‌هایی بصورت گواهینامه‌ها ،دیپلم‌ها و تقدیرنامه‌هایی وجود خواهد داشت که اعطاء می‌شود. آثار همه برندگان این مسابقه در گلچین بین‌المللی ادبی قاهره در مصر منتشر خواهد شد 
گفتنی است حمیدنظرخواه علیسرایی رئیس هیات داوران این مسابقه ادبی شاعر،نویسنده،داستان‌نویس، مؤسس و سرپرست گروه «کوچسفهان شناسی» از سال ۱۳۹۰تا به امروز است.وی اکنون رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان است. نظرخواه اولین کتاب شعر خود را در سال ۱۳۹۷ به زبان گیلکی با ترجمه فارسی با عنوان باد گاره سری «لالایی باد» توسط انتشارات گیل و دیلم منتشر کرد.
نظرخواه در سال ۱۴۰۰ برگزارکننده و دبیر اولین دوره جشنواره ملی داستان کوتاه (جایزه علیسرایی) در دو بخش آزاد و بخش ویژه ویروس کرونا ، در سال ۱۴۰۱بعنوان رئیس هیأت داوران و دبیر بخش کتاب جشنواره ادبی« ولگ نیگا» 
بوده است و اشعار و نوشته‌های او در نشریات مکتوب و الکترونیکی در گیلان ، ایران و سایر کشورها به زبان‌های گیلکی، فارسی،عربی،انگلیسی،چینی ،کره ای، آلبانیایی و … چاپ منتشر شده است .
همچنین آرش دل آور شاعر و منتقد ادبی دارای آثاری چون مجموعه شعر( صحافی باران) انتشارات خارا سال ۱۳۹۶ و آنتولوژی شعر ( معاصران مؤثر در شعر ایران ) در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات آقای کتاب می باشد.
دکتر بهرام علیزاده شاعر و منتقد ادبی، رئیس مؤسسه فرهنگی و هنری خورشید گیل و دیلم است. علیزاده سالها مدرس ادبیات و داور مسابقات شعر استانی و کشوری بوده و مقالات ادبی وی در مجلات معتبر چاپ و منتشر شده است. ( فصل بی تابی‌ها ) و ( شعر بانو ) دو عنوان کتاب شعر منتشر شده از علیزاده می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.