کد خبر : 1144
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

رودبار صاحب بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی گیلان می‌شود

رودبار صاحب بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی گیلان می‌شود

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه اندازی بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد. ولی جهانی با بیان این خبر گفت: با تمهید مقدمات و همکاری مشترک موزه ملی ایران باستان، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ،در کاخ تاریخی شهرستان واقع

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه اندازی بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد.
ولی جهانی با بیان این خبر گفت: با تمهید مقدمات و همکاری مشترک موزه ملی ایران باستان، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ،در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالابازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به آثار تاریخی ارزشمند و بخصوص محوطه‌های باستانی در شهرستان رودبار افزود: اشیاء باستانی مورد نظر موزه اغلب از مناطق مختلف شهرستان رودبار بوده و قسمتی دیگر از فضای موزه نیز بازسازی محوطه ها و زندگی دوران باستان را دربرمی گیرد.
او تپه‌های کلورز، مارلیک، غاردربند رشی، گنج پر و سایر محوطه‌های تاریخی را از جمله مناطقی برشمرد که آثار و اشیاء بدست آمده از آنها محیط موزه را مزین می‌نماید.
وی در پایان از همه علاقمندان و دوستداران میراث فرهنگی تقاضا نمود با حضور جمعی و خانوادگی بخشی از اوقات خویش را در موزه های مختلف استان صرف نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.