کد خبر : 3518
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

معاون اقتصادی استاندار گیلان: بانک‌های خصوصی در حال بنگاه داری هستند

معاون اقتصادی استاندار گیلان: بانک‌های خصوصی در حال بنگاه داری هستند
آستارا به قطب صنعت گردشگری و تجارت تبدیل می‌شود

به گزارش پویشگران گیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: اگر مزیت‌ها و فرصت‌های آستارا به درستی احیا شود یقیناً تا آخر دولت سیزدهم این شهرستان به قطب صنعت گردشگری و تجارت تبدیل می شود.
محمد اسحاقی در مراسم اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا با اشاره به قدمت این شهرستان گفت: سرمایه گذاران با ایده، سرمایه زمینه اشتغال زایی را برای شهروندان آستارایی فراهم کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه مدیران باید بلند و توسعه یافته باشد، تصریح کرد: اگر مزیت‌ها و فرصت‌های آستارا به درستی احیا شود یقیناً تا آخر دولت سیزدهم این شهرستان به قطب صنعت گردشگری و تجارت تبدیل می‌شود.
– ۲۱۳ مجوز بی نام تاکنون در حوزه‌های مختلف صادر شده است
وی با اشاره به اینکه ۲۱۳ مجوز بی نام تا امروز در تمام حوزه‌ها صادر شده است، گفت: در حوزه گردشگری در آستارا تنها یک مجوز بی نام صادر شده است.
اسحاقی به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در حوزه گردشگری در آستارا اشاره کرد و ادامه داد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سهم صنعت گردشگری استان گیلان است و تا امروز رقمی ابلاغ نشده است.
– بانک‌های خصوصی در حال بنگاه داری هستند
وی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸ فقط در بخش کشاورزی ابلاغ شده و برای گردشگری و صنایع هنوز ابلاغی صورت نگرفته است که این مشکل ملی باید رسیدگی شود، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌ها بسته می‌شود، در حالی که بانک‌های خصوصی در حال بنگاه داری هستند.
اسحاقی ادامه داد: وقتی بانکی در جغرافیای گیلان تنها ۶ درصد منابع خود را برای استان خرج می‌کند و سایر منابعش را از منطقه خارج می‌کند چنین بانکی انگیزه کمک به مردم ما را ندارد و از این رو چنین بانک‌هایی نباید وارد تفاهم نامه‌ها شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث تالاب استیل آبان ماه مصوب شده بود، انتظار می‌رود ظرف مدت ۱۰ روز آینده پرونده از نظر حفاظت محیط زیست جمع بندی و گزارش ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.