کد خبر : 31190
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

مدیرکل فرودگاه گیلان:

پروازهای خارجی فرودگاه گیلان ۱۴ برابر شد

پروازهای خارجی فرودگاه گیلان ۱۴ برابر شد
رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی از فرودگاه سردارجنگل رشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

سیدمحسن میر حسینی مدیر کل فرودگاه سردار جنگل رشت از رشد ۱۴ برابری پروازهای خارجی در این فرودگاه خبر داد و گفت: از شهریورماه سال ۱۴۰۱ پرواز مسیر نجف اشرف توسط شرکت هواپیمایی پویا بصورت برنامه ای در لیست پروازهای این فرودگاه قرار گرفت و بصورت متناوب در ایام خاص در طول سال بر تعداد آن افزوده گردید و از اواسط خرداد ماه سال جاری نیز شرکت هواپیمایی عراقی اقدام به برقراری پرواز در مسیر بغداد نمود.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان گیلان افزود: با ورود شرکت هواپیمایی العراقیه به فرودگاه رشت و رایزنیهایی که توسط چند شرکت گردشگری داخلی صورت گرفت و همچنین استقبال خوب گردشگران عراقی، علاوه بر پرواز های مسیر نجف و بغداد، پرواز مسیر بصره نیز از فرودگاه رشت برقرار گردید و هم اکنون از سه شهر عراق به فرودگاه گیلان پرواز صورت می پذیرد.
میرحسینی گفت: پروازهای مسیر بغداد در هفته جاری به ۲۰ پرواز رفت و برگشت افزایش پیدا نموده که تمامی آن توسط شرکت هواپیمایی العرافیه انجام می گیرد و تعداد پروازهای مسیر نجف نیز به ۶ پرواز رفت و برگشت ارتقا پیدا نمود که توسط شرکتهای پویا و پارس ایر در حال انجام است.

وی افزود: با احتساب پروازهای مسیر بصره در حال حاضر ۲۸ پرواز خارجی در فرودگاه سردار جنگل رشت بصورت هفتگی انجام می پذیرد که از رشد ۱۴۰۰درصدی برخوردار شده است.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده و دارای موقعیت ارتباطی ممتازی به لحاظ قرارگیری در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال – جنوب می باشد که با قرار گرفتن در فاصله بسیار کم از شهر رشت به عنوان سومین شهر گردش پذیر ایران و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی، از لحاظ دسترسی شهری یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می آید.

 

منبع: روابط عمومی فرودگاه استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.