کد خبر : 30600
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

بارش‌های رگباری گیلان را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری گیلان را فرا می‌گیرد
نبی‌زاده:سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ارتفاع موج به ۶۰ سانتی متر خواهد رسید که در برخی ساعات نامناسب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته در استان ماندگار است اما در این مدت به دلیل گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه به تناوب بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان پیش‌بینی شده‌ است.

آرش نبی‌زاده افزود: بر این اساس تا پنجشنبه هفته جاری به تناوب رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر و غروب در برخی مناطق شدید و توام با وزش باد گاه شدید، مه‌آلودگی و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی و مدیریت ورودی و خروجی آب در اراضی و شالیزارها افزود: احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق مورد تاکید است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم منطقه اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و لوشان با ۳۵ درجه گرمترین مناطق استان بوده و دمای فعلی رشت ۲۹ درجه و رطوبت ۵۰ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ارتفاع موج به ۶۰ سانتی متر خواهد رسید که در برخی ساعات نامناسب می‌شود.آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است.

 

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.