کد خبر : 28832
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

رئیس پلیس فتا استان گیلان:

دستگیری سارق ۱۰ میلیاردی ارز دیجیتال در رشت

دستگیری سارق ۱۰ میلیاردی ارز دیجیتال در رشت
دستگیری فردی که با ترفند بازگرداندن ارز دیجیتال شاکی، میلیاردی از وی سرقت کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام کرد که پارسال ۱۰ میلیارد ریال بیت کوین استخراج و نگهداری کرده که پس از مدتی تلفن همراه وی دچار مشکل شده و دیگر امکان دسترسی به ارز خود را ندارد.

وی اظهار نمود: شاکی حدود یک سال تلاش کرده که دوباره به ارز خود دسترسی پیدا کند ولی پس از ورود به اکانت کاربری متوجه شده که موجودی کیف پول دیجیتال وی به سرقت رفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته، متهم این پرونده و آدرس محل سکونتش در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: این فرد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان خاطرنشان نمود: متهم در مواجهه با مستندات پرونده عنوان کرد، شاکی برای بازگرداندن اکانت نرم‌افزار ارز دیجیتال خود،جیمیل و رمز آن را در اختیار او قرار داده که پس از اقدامات فنی و بازیابی،موجودی حساب شاکی را سرقت کرده و به او گفته نتوانستم آن را بازیابی کنم.

این مقام انتظامی به معرفی متهم ۳۴ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی کنترل آن‌ به‌صورت فیزیکی غیرقابل امکان است، گفت: ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی مهم‌ترین عامل صیانت در فضای مجازی است.

سرهنگ نقی مهر در پایان از شهروندان خواست در راستای افزایش سطح آگاهی، پیشگیری از جرایم فضای مجازی و جهت دریافت محتوا آموزشی به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir مراجعه کنند.

 

منبع:پایگاه خبری پلیس گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.