مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پویشگران گیل:
در این جلسه که معاونین بندری و عمرانی سازمان و مدیران این دو معاونت حضور داشتند، آخرین وضعیت خط ریلی به اتمام رسیده، پس کرانه اسکله رو رو که محل اتصال راه آهن به کشتیهایی است که در آن پهلو می گیرند، و برنامههای مترتب بر تکمیل سایر زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری طرح ملی مزبور، مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مدیرعامل سازمان بر لزوم برنامهریزی دقیق و کارشناسی جهت بهرهبرداری حداکثری از زیرساخت فوق به عنوان یک عامل پیشران جهت افزایش و تنوع بخشی به کالاهای عبوری و بازارهای هدف منطقه آزاد انزلی تأکید کرد.
بنابراین گزارش معاونین و مدیران سازمان در این نشست گزارش اقدامات صورت گرفته و پیشنهادات خود را در مسیر استفاده بهینه از فرصت و مزیت اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری مطرح نمودند.
بخشهای مختلف مجتمع بندری کاسپین مشتمل بر اسکلههای احداث شده و طرحهای توسعه ای در حال ساخت، انبارهای مختلف رو باز و مسقف، انبار غلات،سیلوها و مخازن نگهداری از روغنهای خوراکی، صنعتی و میعانات نفتی؛ زیرساختهای بندری مانند برج مراقبت و بخشهای مختلف نقطه اتصال ریل به نخستین منطقه آزاد شمال کشور پیش از این جلسه از سوی محمد سجاد سیاهکارزاده،رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مورد بررسی میدانی قرار گرفت.
مسیر 37 کیلومتری خط ریلی از ایستگاه پیربازار رشت به مجتمع بندری کاسپین از سوی وزارت راه و شهرسازی و منطقه آزاد انزلی به اتمام رسیده و آماده بهرهبرداری رسمی است، طرح ملی که باعث اتصال ریلی دریاهای جنوبی به دریای شمالی کشور شده و زیرساخت فعال سازی کریدور شمال جنوب را مهیا نموده و زمینه مناسبی برای توسعه مناسبات کشورهای حوزه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای عربی خلیج فارس را فرآهم مینماید؛ موضوعی که جایگاه ترانزیت بینالمللی و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تقویت میکند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.