کد خبر : 28189
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان:

خانه‌های محیط زیست،بستر مردمی‌سازی مطالبه‌گری است

خانه‌های محیط زیست،بستر مردمی‌سازی مطالبه‌گری است
نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت:همزمان با گرامیداشت هفته مقام والای معلم،نخستین بازرسی و پایش خانه‌های محیط زیست کشور با حضور رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استان گیلان آغاز شد.

حمزه عشوری گفت:خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو،بحث و مطالبه‌گری است که منجر به افزایش دانش محیط زیستی مردم می شود و موجب حفاظت از محیط زیست می شود.

وی افزود: در پایش‌های صورت گرفته که با حضور رعنا محمدی رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان و رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از خانه‌های محیط زیست شرق گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود،رودسر و املش انجام گرفت،فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیران خانه‌های محیط زیست از ابتدای افتتاح تاکنون مورد بررسی و‌ پایش قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود:در این نظارت میدانی همچنین از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و زیرساخت‌های ۵ خانه محیط زیست در استان گیلان بازدید گردید و با گروه‌های مخاطب برنامه‌ها ،گفتگو‌ و تبادل نظر صورت گرفت.
عشوری اظهار داشت:مهمترین مساله برای ایجاد خانه‌های محیط زیست،آموزش همگانی و شناخت حفاظت محیط زیست است تا برای انجام هر اقدامی،مردم به شناخت و آگاهی در این زمینه برسند.
وی افزود:خانه‌های محیط زیست کمک می‌کنند تا آحاد مختلف مردم در این خانه‌ها حضور یابند و برنامه‌های آموزشی را بصورت عمومی و تخصصی فرا بگیرندو با فعالیت‌های زیست محیطی انجام گرفته بوسیله خادمین مردم در دولت مطلع شوند.
لازم به ذکر است که در کشور حدود ۲۵۰۰ و در  استان گیلان ۲۲ خانه محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.