کد خبر : 28241
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

تقدیر از نفرات برگزیده استانی دوسالانه «نشان هدهد سفید» گیلان

تقدیر از نفرات برگزیده استانی دوسالانه «نشان هدهد سفید» گیلان
مراسم اهدای نشان نقره ای دومین دوسالانه هدهد سفید در مرحله استانی با تقدیر از ۱۳ برگزیده کودک، نوجوان و کتابدار در گیلان، در نشست هم‌اندیشی از مدرسه تا کتابخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب ارائه کرد؛ از گیلان ۲۷ نفر در مرحله استانی شرکت کردند که از این تعداد ۱۳ نفر به مرحله داوری راه یافتند.
دوسالانه «نشان هدهد سفید» با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر،رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقاء بنیه ادبی، اعتقادی، اخلاقی، ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.
در این دوسالانه سه کتابدار منتخب در ۲ بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار با موضوع شعر، داستان و غیرداستان و کودکان و ۱۰ کودک و نوجوان موفق به کسب نشان طلایی و نقره ای هدهد سفید شدند که در مراسمی به مناسبت روز معلم و در نشست “از مدرسه تا کتابخانه” تقدیر و این نشان به آنان اهدا شد.
صمد رهبریار مسئول کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت،معصومه سیار نخجیری مسئول کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص)رشت و مریم مجدهادی رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان رشت نفرات برگزیده مرحله استانی دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» گیلان در رده کتابداران بودند.
در رده کودک و نوجوان نیز امیر محمد میرزایی سندی ، محمد طاها رضایی نژاد و مارال آزاد شیجانی از شهرستان بندرانزلی و فاطمه ولی زاده از شهرستان رشت و در بخش داوران منتخب کودک نیز اسرا احمدی دهکا از شهرستان لاهیجان، راستین دالوند،سایدا دالوند و علی اکبری صفت از شهرستان رشت،فاطمه شهراسی از شهرستان بندرانزلی و ترمه اخوان ماسوله از شهرستان فومن بعنوان نفرات برگزیده استانی دومین دوسالانه نشان هدهد معرفی شدند.
منبع:روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.