کد خبر : 22414
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۷:۰۵

دکتر مهدی فلاح:

اقتصاد اسلامی از طریق اقتصاد تعاونی محقق می‌شود

اقتصاد اسلامی از طریق اقتصاد تعاونی محقق می‌شود
اولویت اول کشور توسعه و پیشرفت اقتصادی بر مبنای عدالت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر مهدی فلاح در جمع فرهنگیان رشت گفت: آنچه ایثار تلقی می‌شود، در انسان‌های مختلف، تعریف متفاوتی دارد؛ مثل ایثار در جنگ که فرد جان خود را برای میهن ایثار می‌کند یا ایثار در شغل‌های مختلف روش‌های مختلفی دارد. ایثار در شغل معلمی این است که فکر کنیم نسلی را که تربیت می‌کنیم، نسلی باید باشد که راه اسلام را ادامه دهند.
وی افزود: ایثار در شغل پزشکی این است که فکر کنیم درمان کسی را برعهده داریم که قرار است نسل خداباور و پشروی آینده را تحویل جامعه دهد و در درمان نیتی اینگونه داشته باشیم.
این فعال فرهنگی اجتماعی ادامه داد:درست است که راه و روش ایثارها در جامعه متفاوت است ولی اهداف یکی است و ائمه برای همین آمده‌اند که انسانها تربیت شوند،پس نگاه ایثارگرایانه، نگاه بزرگی است.
دکتر مهدی فلاح اظهار داشت: آنچه که باید به عنوان مسئله‌ای کلان به آن توجه داشته باشیم این است که حوزه اثر‌گذاری ما چیست؟ و این اثرگذاری چقدر مهم است؟
فلاح افزود: مبنای تعریف قانون اساسی این است که رفاه و آزادی را محقق کنیم و هر کدام از این‌ها محقق نشود دیگری هم محقق نمی‌شود.
دکتر مهدی فلاح در خصوص برنامه توسعه هفت ساله گفت:چون از لحاظ منابع مالی در محدودیت هستیم باید اولویت‌بندی کنیم که به کدام مورد بیشتر پرداخته شود تا فرصت‌ها از دست نرود.
وی در خصوص اولویت اول کشور اظهار داشت: اولویت اول کشور توسعه و پیشرفت اقتصادی بر مبنای عدالت است که در این زمینه عقب هستیم و باید با فراهم کردن لوازم تحقق اش جدیت بیشتری داشته باشیم.
این فعال سیاسی اجتماعی بیان نمود: یکی از علل عدم توفیق در رفاه این بود که اصل ۴۴ قانون اساسی در زمینه تعاونی‌ها اجرایی نشد.
مهدی فلاح ادامه داد: شهید دکتر بهشتی معتقد بود که اقتصاد اسلامی از طریق اقتصاد تعاونی شکل می‌گیرد، یعنی مردم بیایند مشارکت کنند و خودشان اقتصاد را انتخاب کنند و میزان مشارکت خود را خود تعیین کنند.کاری که ما نکردیم و بسیاری از کشورها در زمینه اقتصاد تعاونی و اقتصاد مقاومتی انجام دادند و نتیجه گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.