کد خبر : 22261
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

استاندار در شورای استاندارد گیلان:

ارزیابی استاندارد کالاهای مرتبط با سلامت مردم مداوم باشد

ارزیابی استاندارد کالاهای مرتبط با سلامت مردم مداوم باشد
عباسی:باید استانداردها و کیفیت، امنیت و سلامت کالاها و مواد غذایی با دقت بسیار بالایی در استان انجام و مرتب ارزیابی مجدد شود تا خطری، سلامت مردم را تهدید نکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران کل مربوطه گفت: اداره کل استاندارد باید با توجه به وظایف ذاتی خود، با نظارت و بازرسی های مضاعف نسبت به جلب اعتماد بیشتر مردم اهتمام داشته باشد زیرا مردم باید از کالاهایی که استفاده می کنند اطمینان خاطر داشته باشند.

وی افزود: باید کیفیت کالاهای دارای مهر استاندارد هر ۶ ماه مورد ارزیابی و بازرسی دوباره قرار گیرد زیرا با جان و سلامت مردم ارتباط مستقیم و موثر دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به طرح پایش کمیت فرآورده‌های پیش بسته بندی(طرح پیم) که از آذر ماه ۱۴۰۱ به منظور صیانت از حقوق شهروندان و جلوگیری از کم فروشی تولید کنندگان توسط اداره کل استاندارد استان اجرا شده است،گفت‌: از ۳۷۹ واحد تولیدی بررسی شده ۷۱ مورد کم‌فروشی داشته‌اند که آمارِ رضایت‌بخشی نیست.

وی عنوان کرد: در بررسی و برخورد با این موارد با کسی تعارف نداشته باشید،مساله وزن،میزان،کیفیت،بهداشت و استاندارد محصولات ارائه شده باید مورد پایش ونظارت جدی قرار گیرد و همه ملزم به رعایت این نکات هستند.

عباسی افزود: ترازوهای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها از نظر استانداردهای تعیین شده برای امکانات ارزیابی شوند.

استاندار گیلان ضمن اشاره به جایگاه استاندارد در جامعه، همکاری بیشتر دستگاه‌ها جهت استانداردسازی کالا، خدمات و اصلاح فرآیندها به ویژه در رابطه با آسانسورها، وسایل و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌ها، موتورخانه‌ها،گلخانه‌ها و مصالح ساختمانی را خواستار شد.

وی ادامه داد: استاندارد و استانداردسازی و حفظ ایمنی شهروندان و محیط زیست از مهمترین موضوعات کشور و استان گیلان بوده و در این رابطه تمام دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر همکاری کنند.

استاندار گیلان همچنین آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی را از اهم موضوعات دانست تا مردم به ویژه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان از مزایای اطمینان بخش استاندارد آگاه شوند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه ها در جهت ارتقای استاندارد و کیفی سازی محصولات و خدمات تاکید کرد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش افزود: در اجرای هرچه بهتر برنامه های دولت در استان باید چهار چوب تعیین کنیم و در اجرای آن جدیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: به دلیل ارزان بودن حامل های انرژی به موضوع مهم صرفه جویی آنگونه که باید توجهی نمی شود،  از این رو  باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

استاندار گیلان افزود: متاسفانه در گذشته کالاها در انبار های گمرک رسوب و به دلیل تمام شدن تاریخ انقضا باید امحا می شدند که باعت هدر رفت سرمایه می شد اما خوشبختانه اکنون با مدیریت صحیح ترخیص کالا در گمرک در کوتاهترین زمان انجام می شود تا با سرعت وکیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خطاب به مدیر کل بنادر و دریانوردی استان افزود : اگر به دلیل کمبود نیرو در این بخش مشکل و مانعی وجود دارد درخواست افزایش نیرو دهید تا کشتیها برای ترخیص کالا تا روز بعد منتظر نمانند.

وی خواستار نظارت دقیق تر اداره استاندارد بر حوزه های گردشگری و حمل ونقل اهم از هتل‌ها و رستوران‌ها و خودروهای دوگانه سوز و جایگاه‌های سی ان جی شد و افزود: خودروهایی که تاریخ مصرف مخازن گاز آنها به پایان رسیده باید شناسایی و با آنان برخورد لازم انجام شود تا جان سرنشینان خودرو را به خطر نیندازند.

استاندار گیلان همچنین تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان به موضوع استاندارد سازی تاکسی های فرسوده شهری نیز ورود کند.

عباسی بر فعال کردن آزمایشگاه‌های استاندارد تاکید کرد و افزود: درآمدهای اداره کل استاندارد باید صرف اموری نظیر فعال کردن آزمایشگاه‌های استاندارد، بروز رسانی و تجهیز آنها و تقویت نظارت ها شود.

وی در ادامه از همه دستگاه‌های اداری خواست تا در راستای سیاست ها ابلاغی و منویات مقام معظم رهبری، برنامه راهبردی دولت و چارچوب های تعیین شده امور مجموعه خود را تنظیم کرده و پیش ببرند.

مدیرکل استاندارد گیلان نیز در این جلسه تعداد واحدهای تولیدی فعال تحت پوشش استاندارد را ۵۴۷ واحد اعلام کرد و گفت: ۷۹۸ واحد تولیدی استان نیز دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۶۹ واحد تولیدی نیز دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی هستند.

مجتبی معصوم نژاد عنوان کرد: ۱۰۶آزمایشگاه با این سازمان همکاری دارند و در حال حاضر از این تعداد ۴۴ آزمایشگاه فعال هستند.

وی اضافه کرد: این سازمان در طرح پایش کمیت فرآورده‌های پیش بسته بندی(طرح پیم) که از آذر ماه ۱۴۰۱ به منظور صیانت از حقوق شهروندان و جلوگیری از کم فروشی تولید کنندگان آغاز شده است ۳۷۹ محصول را مورد پایش و ارزیابی قرار داد که از این تعداد ۷۱ مورد اخطار کم فروشی دریافت کردند و ۶ پرونده نیز به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.