کد خبر : 17210
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

نوری‌زاده:بالاترین سرمایه اوقاف،نیروی انسانی مومن و متعهد است

نوری‌زاده:بالاترین سرمایه اوقاف،نیروی انسانی مومن و متعهد است
نوری زاده:امروز سرمایه اوقاف ۲۱۵ هزار موقوفه و یک و نیم میلیون رقبه است.

به گزارش پویشگران گیل:
حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیران اوقاف گیلان که در بقعه حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد،ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل اظهار داشت:اسرائیل با این جنایات ماهیت پلید خود را بیش از پیش بر جهانیان آشکار کرده و پایان کار خود را با کشتن کودکان بی‌گناه غزه و هدف قرار دادن بیمارستان و کلیسا رقم زده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه گیلان،گفت: امیدواریم با حضور جناب آقای حجت الاسلام تدینی شاهد ارتقای بیشتر جایگاه اوقاف باشیم.
نوری زاده،سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را نهادی بالنده خواند و گفت: بالاترین سرمایه اوقاف،نیروی انسانی مومن و متعهد است که بار امانتی را که مردم در اختیار اوقاف قرار داده اند به دوش می کشند و باید به مردم پاسخگو باشند. امروز سرمایه اوقاف ۲۱۵ هزار موقوفه و یک و نیم میلیون رقبه است.
وی ادامه داد: وقف چشمه همیشه جاری است که ریشه در عقاید افرادی دارد که دنیا را عاری از فقیر و ضعیف می‌دانند و وظیفه اوقاف اجرای نیات واقفین است.
وی با بیان اینکه برنامه‌هایی مدونی برای هر یک از استان‌ها در کشور در نظر گرفته شده ،افزود:برنامه‌هایی در بحث سرمایه گذاری با توجه به برش استانی، آمایش سرزمینی و نیازهای منطقه ای منطبق با نیات واقفین در نظر گرفته شده که ان شاالله بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر باشیم.
نوری زاده اضافه کرد:امروز پایگاه اوقاف پایگاهی مردمی و دینی است و بقاع متبرکه در حوزه امنیت  روحی، روانی و اجتماعی بسیار موثر می‌باشند.
معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در گیلان بالغ بر ۹۴۱ بقعه متبرکه داریم که هر کدام از این امام زادگان واجب التعظیم همچون نوری هستند که این سرزمین را درخشان و منور می‌نمایند و گیلان می‌تواند قطب امام زادگان کشور شود.
وی ادامه داد: رویکرد اوقاف رویکردی مردمی است و بزرگترین سرمایه اوقاف اعتماد ملی است.
نوی زاده به مولد سازی در سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: فعالیت در حوزه اقتصاد دریا ،تولیدات لوازم پزشکی،ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان ،فعالیت در حوزه دامداری و کشاورزی از طریق سازمان اوقاف در حال انجام و پیاده سازی است.
در پایان این آیین از زحمات حجت الاسلام ستار علیزاده تقدیر و تکریم شد و حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیر کل جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان معارفه گردید.
تدینی پیش از این مدیرکلی اوقاف و امور خیریه استان‌های سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.