کد خبر : 5019
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۳

ارائه خدمات رایگان نظارت بهداشتی بر عرضه دام و دام‌های ذبح شده توسط دامپزشکی گیلان

ارائه خدمات رایگان نظارت بهداشتی بر عرضه دام و دام‌های ذبح شده توسط دامپزشکی گیلان
در روز عید تعداد ۲۲ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار در استان به شهروندان محترم خدمات رایگان ارائه می‌دهند

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی استان گیلان از تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.
بابایی با اعلام این خبر افزود: کارشناسان دامپزشکی، یک روز قبل از آغاز عید سعید قربان در سطح استان در میادین مجاز عرضه دام مستقر هستند و با معاینه دام های نذری به شهروندان خیر در خرید دام سالم خدمات رایگان ارائه می دهند.
دکتر هادی بابایی از شهروندان خواست تا با توجه به هماهنگی بعمل آمده با شهرداری‌ها مبنی بر تعیین مکان‌های مشخص برای عرضه دام زنده در هر شهرستان و استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به منظور تائید سلامت دام های قربانی، با مراجعه به این میادین نسبت به خرید دام زنده اقدام کرده و از خدمات رایگان دامپزشکی بهره‌مند و از سلامت دام مطمئن شوند.
بابایی با بیان اینکه در روز عید قربان همه کشتارگاه‌های صنعتی دام استان برای ارائه خدمات به شهروندان فعال هستند، گفت: در این مراکز بازرسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی وظیفه تائید سلامت بهداشتی و شرعی دام را بعهده دارند و پس از ذبح دام و نظارت بهداشتی از سوی دکتر دامپزشک کشتارگاه و نظارت شرعی توسط روحانی ناظر شرعی مستقر در آن مکان نسبت به تحویل لاشه و دیگر اجزای خوراکی آن اقدام می شود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در روز تعطیل عید قربان از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۴ آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و همچنین پاسخگوئی به مراجعه کنندگان و تماس‌های تلفنی شهروندان گیلانی از طریق شماره ۱۵۱۲ هستند.
دکتر بابایی گفت: در روز عید تعداد ۲۲ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار در استان به شهروندان محترم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه میدان دام کاسپین واقع در جنب کشتارگاه صنعتی دام نمونه‌، تنها مرکز عرضه دام زنده در کلانشهر رشت است، توصیه می‌کنم شهروندان از خدمات رایگان بازرسان و دامپزشکان مستقر در آن محل جهت معاینه و مشاوره خرید دام سالم بهره‌مند شوند.
بابایی تاکید کرد خیرین محترم در رشت با استفاده از امکانات موجود در این مراکز ضمن سهولت در انجام اعمال روز عید سعید قربان، از انتشار آلودگی در سطح شهر و مخاطرات بهداشتی ناشی از آن جلوگیری می کنند.
مدیر کل دامپزشکی گیلان همچنین اعلام کرد این اداره کل مطابق سال های گذشته با مراکز خیریه مژدهی و معلولین رشت درخصوص بازرسی بهداشتی دام های قربانی همکاری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.