به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و۲فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتیها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی میکنند. حسین
به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و۲فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتیها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی میکنند. حسین یونسی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان، اظهار داشت: حدود ۵۲ فروند کشتی از ۳۲۲ فروند کشتی موجود در دریای خزر متعلق به مالکین ایرانی است و از امیرآباد تا آستار ۸۰ فروند شناور در دریای خزر تردد دارند. وی ظرفیت ۵۲ کشتی وجود در دریای خزر را ۱۳۷ هزار ۲۳۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: با پیوستن کشتیهای جدید به ناوگان حمل و نقل دریای این ظرفیت افزایش خواهد یافت. وی با اشاره کاهش قیمت کرایه حمل گفت: به دلیل آب شدن یخها ولگا کرایه حمل کاهش یافت به طور مثال کرایه حمل برای غلات از تنی ۱۱۰ دلار به ۵۰ دلار رسیده است. وی از ورود کشتی رو رو طی ۶ ماه گذشته به بندر انزلی خبر داد و افزود: با ورود این کشتی ها ترانزیت خودرو از هرمزگان وارد میشود، همچنین کشتی کانتینری به طور منظم ماهانه سه بار از بندر قزاقزستان به آستارا وارد میشود. یونسی تصریح کرد: در ماههای ابتدایی سال موفق شدیم بهترین شرکت ها را به استان وارد کنیم که قول دادیم آمدن آنها هدفمند و پایدار باشد و سرمایه گذاری ۳۵ ساله داشته باشند. وی با اشاره به درخواست سازمان کشتیرانی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش ثبت سن کشتیها گفت: با پیگیری های انجام شده سن ثبت شناورها را از ۱۵ به ۳۰ سال افزایش دادیم. وی در مورد اختصاص وجوه اداره شده برای خرید کشتی های دست دوم نیز گفت: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی این سازمان می تواند به مالکان کشتی وام دهد. – ۷۵ درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در این جلسه با بیان اینکه ۷۵ درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است، گفت : تجار و بازرگانان می توانند کالاهای خود را از طریق این شرکت به کشورهای CIS حمل کنند. کامبیز جانبانی افزود: کشتیرانی دریای خزر همواره مورد توجه بسیاری از رقبا قرار دارد و با اتفاقاتی که در حوزه دریایی و ریلی رقم خورده گیلان را به کانون توجه بسیاری از کشورها تبدیل کرده است که امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل بالقوه در جهت رشد و توسعه اقتصادی منطقه بهره گیریم. وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت صلحآمیز است و قرار گرفتن آن در لیست تحریمها به مراودات تجاری ما با کشور روسیه کشورهای CIS صدمه نمی زند. – گیلان فاقد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است مدیر کل صنعت، مدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان استان قدان پایانه صادراتی برای محصولات کشاورزی را دیگر دغدغه تجار گیلانی دانست و یاد آور شد: فقدان نمایشگاه بین المللی با شرایط مناسب نیز از دیگر مشکلات است که امیدواریم با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته زمین مناسبی اخذ و نمایشگاهی درخور در استان احداث شود. تیمور پورحیدری خواستار فعال کردن بندر آستارا در تجارت دریایی استان و تکمیل پروژه رشت به کاسپین شد و گفت : برخی از مشکلاتی که گریبانگیر صادر کنندگان است یکی بازگشت ارز حاصل از صادرات است که پیگیری لازم از سوی سازمان توسعه تجارت کشور شده و پیگیر هستیم که گشایشی در سازمان داشته باشیم.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.