کد خبر : 31542
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸

رئیس ستاد انتخابات جلیلی:

چرا نسبت به حضور جلیلی در عرصه انتخابات نگران هستند

چرا نسبت به حضور جلیلی در عرصه انتخابات نگران هستند
منصوری:دیپلماسی جلیلی عزتمندانه و مقتدرانه است نه التماسی و ذلیلانه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس ستاد انتخابات جلیلی با تاکید براینکه کنار رفتن از انتخابات حجت نیاز است، گفت:برای آمدن به عرصه انتخابات حجت بر ما کامل شد اما برای کنار رفتن هیچ حجتی وجود ندارد و مسیر انتخابات مسیر بازی با افکار عمومی نیست.

محسن منصوری یکشنبه شب در اجتماع بزرگ حامیان سعید جلیلی در ورزشگاه شهید عضدی رشت افزود:دکتر جلیلی برای حضور در عرصه انتخابات به حجت رسید و با قدرت می گویم ما برای آمدن به انتخابات حجت داشتیم برای کنار رفتن هم حجت لازم است.

وی عنوان کرد: برخی در جریان انتخابات تردید ایجاد می‌کنند و هر روز خبر تولید می‌کنند که فلانی آمد و رفت،کنار کشید و انصراف داد، با چه منطقی شایعات کنارکشیدن دکتر جلیلی را تولید می‌کنید؟

وی افزود: مسیر انتخابات مسیر بازی با افکار عمومی نیست،نمی‌توانیم به عنوان نامزد انتخابات وارد عرصه شویم و در استان ها و شهرستان‌های مختلف کشور حضور یابیم و با عواطف مردم بازی کنیم و آنوقت کنار بکشیم بر این رفتار منطق و عقلانیت حاکم نیست.

منصوری با اشاره به استقبال مردم از سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان های مختلف از جمله اصفهان، اهواز، تبریز، قم و خراسان جنوبی بیان کرد: مگر می شود در برابر موج حمایت مردم بی‌تفاوت بود؟

وی بیان کرد: شاید ورود جلیلی برای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تصمیم خودش بود اما حمایت‌ها و حضور دلگرم کننده مردم تکلیف را برای این نامزد انتخاباتی سنگین‌تر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دوستان ما در جریان خودی و نیز رقیب؛ گذاره کناره‌گیری و انصراف دکتر جلیلی را کنار بگذارند، اظهار کرد: جریان انقلاب اسلامی به عقلانیت رسیده با هم پیش رفته و تصمیم گرفتند و در نهایت دکتر جلیلی هم تصمیم گرفت و محکم ایستاده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ما بین کاندیداهای مختلف بررسی اعتقادی کردیم و بر مبنای شاخص‌ها و تحلیل صفات شهید رئیسی به این رسیدیم جلیلی شبیه‌ترین افراد به رئیس جمهور شهید است.

منصوری ادامه داد: مردم ما دیگر تاب و توان تحمل دعواها، نزاع‌ها و سیاسی کاری‌ها را ندارند، امروزآنان به دنبال آرامش و حل مساله هستند و شهید رئیسی همه مسائل مردم را دنبال و به استان‌ها سفر می‌کرد و بی واسطه با مردم دیدار کرده و مسائل آنان را می شنید و و بارویکرد حل مساله مشکلات را حل می‌کرد.

وی تصریح کرد:جلیلی هم از جنس شهید رئیسی است راه او را در حل مسائل مردم با قوت ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای تحقق یک دولت اسلامی باید کارگزاران و مدیران تراز انقلاب اسلامی از جنس پاکدستی، ساده زیستی، تعامل با مردم و حل مساله در مسند امور قرار گیرند، افزود: همان دغدغه حل مساله‌ای که شهید رئیسی را راهی روستا و شهرهای مختلف کرده بود او که از کاخ کرملین مستقیم به کرج و از سفر خارج کشور مستقیم به دیدار سیلزدگان جنوب استان کرمان می رفت و مشکلات مردم را حل می کرد.

منصوری ادامه داد: رئیس جمهور اهل تشریفات، اهل فاصله انداختن با مردم، دارای تیم‌های پرتعداد حفاظتی،اتاق‌های دربسته و آسانسورهای اختصاصی نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند و درک درستی از مسایل بیابد.

وی با بیان اینکه امروز کشور به تصمیمات قاطع نیاز دارد و دکتر جلیلی مانند شهید جمهور اهل تصمیم‌گیری است؛ افزود: اداره کشور کار بسیار سنگین است، رئیس جمهور ما تنها  رئیس جمهور ایران نیست،بلکه رئیس جمهور محور مقاومت است.

وی اظهار کرد: از اینرو انتخاب ما در هشتم تیر بسیار مهم است نمی‌توانیم کسی را انتخاب کنیم که به موضوعات و مسایل داخلی و بین‌المللی اشراف نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی اضافه کرد: ساعت‌های متمادی، ماه‌ها و سال‌ها کار کارشناسی سنگین از دکتر جلیلی یک مدیر مشرف به مسایل کشور و بین‌المللی ساخته است و سابقه عمیق دیپلماتیک وی را به عنوان یک دیپلمات کارآزموده و ارشد در سطح دنیا مطرح کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در رشت با اشاره به موضع گیری دشمن نسبت به جلیلی اظهار داشت: چرا نسبت به حضور جلیلی در عرصه انتخابات نگران هستند زیرا آنها می‌دانند جلیلی دیپلماسی عزت مندانه و مقتدرانه را دنبال می‌کند نه دیپلماسی ذلیلانه و التماسی.

منصوری تصریح کرد: آن روزها  که بعضی از دیپلمات‌های کشور پیش امرای کشورهای عربی زانو می‌زدند، گذشت، آن زمان که  برخی دیپلمات‌ها می‌رفتند و برای حل مسائل انتخاباتی داخل کشور با دشمن بیرونی مذاکره کرده و می‌گفتند اگر شما یعنی آمریکا و انگلیس به ما کمک نکنید جریان رقیب ما در داخل کشور رای می‌آورد؛ گذشت؛ آن زمانی که پاسپورت نماینده ایران در مجمع سازمان ملل را تمدید نمی‌کردند هم گذشت.

وی تصریح کرد: شما می‌گفتید آمریکا و انگلیس می‌تواند با یک موشک تمام توان نظامی و دفاعی ما را منهدم کند، این اعتماد به نفس شماست!

وی اظهار کرد : شما شهید تهرانی‌ها و شهید سلیمانی‌ها را نادیده گرفتید و در میدان دیپلماسی هم بسیاری از مصلحت‌ها را نادیده انگاشتید و بر خلاف آنکه پز آن را دادید در میدان دیپلماسی اقتدار نظام را تقویت کردید اما خدا می‌داند که اینگونه نبود.

منصوی گفت: چرا با اقتدار و تصمیم‌گیری شهید رئیسی وعده صادق اتفاق افتاد اما در دولت شما هر سیلی که می خوردید پاسخ  نمی‌دادید؟ چون می‌ترسیدید،نگران بودید.

وی ادامه داد: امروز اگر شهید رئیسی را از دست دادیم خداوند متعال سایه رهبر فرزانه انقلاب را بر سر ما مستدام دارد که حضور ایشان نقطه قوت و مایه دلگرمی برای ماست، پدر همین اتفاقات بسیار بزرگ هم به لطف خداوند و عنایت اهل بیت و رهبری صایب را پشت سر گذارده و عبور می‌کنیم.

منصوری بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند ما به قله نزدیک شدیم و برای رسیدن به قله ناامیدی و خستگی را ممنوع کردند، ما در مسیر رسیدن به قله سختی های زیادی پشت سرگذاشتیم، یک قسمت از سختی‌ها اتفاقات اخیر بود که در حادثه شهدای پرواز رخ داد.

وی افزود: امروز انتخابات عرصه حساسی برای رسیدن به قله است، ما معتقدیم به فضل خداوند این راه را تا آخر با قدرت بر می‌داریم و در راستای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و دولت انقلابی که رئیس جمهور شهید پیگیر بود با تمام توان این قدم آخر بر خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی گفت: شهید رئیسی مسیری را پیش روی ما گذاشت که بازگشت ناپذیر است و با درایت، تدبیر، کار شبانه روزی و روحیه مخلصانه و مجاهدانه مسیری را طی کرد که شاید سال ها دستیابی به آن مسیر کار ببرد و امروز شهید جمهور تبدیل به یک شاخص و مبنا  شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیل افزود:ما معتقدیم جلیلی با ارتباط ویژه ای که با لایه های مختلف اجتماع دارد می‌تواند کشور را برای حل مسائل بسیج کند.

وی تصریح کرد: اشتباه نکنید ما برای ریاست جمهوری به حکمران نیاز داریم حکمرانی که ولایتمدار  و از سویی متکی به رای مردم و دعا و حمایت مردم باشد.

وی افزود: دکتر جلیلی را کسی می‌دانیم که در دوره حیات رئیس جمهور شهید در حوزه‌های نظری،سیاست گذاری و کارشناسی به کمک دولت آمد.

عملکرد جلیلی، شکلی مومنانه ومترقی از کمک به دولت و کشور است

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه جلیلی مدیر اجرایی نیست،اضافه کرد: چگونه این کلام را به زبان می آورید، یک مدیر اجرایی باید چه سوابقی داشته باشد که وی ندارد؟ در بدنه دولت از کارشناسی کار را آغاز کرد، معاون اداره، مدیرکل،معاون وزیر و دبیر شورای امنیت ملی بود و در بالاترین سطح ممکن کار اجرایی کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی اظهار کرد: سطح حکمرانی را نباید تا مدیریت اجرایی تنزل دهیم،ما یک مدیر پروژه برای اداره کشور نمی‌خواهیم که چند صباحی کار عمرانی کرده باشد بلکه برای اداره کشور به فردی نیاز داریم که در حوزه سیاسی، عمرانی، فرهنگی و اقتصادی صاحب نظر باشد، ما به حکمرانی نیازمندیم که نقش ناظر را دارد.

وی با طرح این سئوال که مگر هر کسی که قرار است به دولت کمک کند باید وارد حوزه اجرا شود و پست بگیرد؟ افزود: نوع عملکرد جلیلی شکل مومنانه و مترقی از کمک به دولت و حاکمیت است.

معاون اجرایی شهید جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی ادامه داد: جلیلی در دوره حیات ریس جمهور شهید در گفته‌های نظری، سیاست گذاری و کارشناسی به کمک دولت آمد.

عقلانیت حلقه مفقوده در برخی جریانها و مناسبات سیاسی است

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی با بیان اینکه به دنبال دعوا در انتخابات نیستیم، اظهار کرد: عرصه رقابت سیاسی برای ما یک عرصه مومنانه و اعتقادی است، بر مبنای یک حجت وارد صحنه شده‌ایم و بر مبنای یک حجت عمل می‌کنیم و رفتارهای نامتعارف را در این مسیر نمی پسندیم ضمن اینکه عقلانیت حلقه مفقوده در برخی از جریانات سیاسی در این انتخابات و مناسبات سیاسی است.

وی اظهار کرد: به جلیلی رای می‌دهیم چون این نامزد انتخابات ریاست جمهوری را سیاستمداری کارآزموده، مدیری توانمند و اجرایی و فردی اصلح می‌دانیم که در همه مسیرها بر مبنای عقلانیت عمل می‌کند.

منصوری بیان کرد: جلیلی در مناظرات نشان داد که نیرویی مومن، معتقد و با شاخص و ضریب عقلانیت بالاست.

وی در ادامه این سخنان با بیان اینکه عموم کاندیداها در چارچوب نظری گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کرده و هنجارشکنی نمی‌کنند، افزود: در این میان از بین همه نامزدها حرکت سعید جلیلی در انتخابات کاملا اصولی و مبنایی است و در جلب آرا و جذب مردم مصلحت کلان کشور را می‌بیند.

منصوری با بیان اینکه جلیلی خود را به بهترین شکل برای اداره کشور تجهیز کرده است، اظهار کرد: برای اداره کشور به محتوی نظری و تیم قوی کارشناسی نیاز داریم و جلیلی محتوی قوی نظری  داشته و در فرایند اداره کشور تیم قوی اجرایی پشت سر دارد.

وی تصریح کرد: جمعی از مدیران معتقد، مومن،با تجربه و جوان شهید رئیسی به میدان آمدند که در صورت پیروزی این نامزد به بهترین شکل کمک کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور شهید اظهار کرد:در انتخابات ریاست جمهوری کسی را انتخاب خواهیم کرد که امتداد دولت شهید رئیسی باشد زیرا معتقدیم این مسیر راه ناتمامی است که باید تکمیل و به اتمام برسد.

وی بیان کرد:ما معتقدیم ارتباط ویژه دکتر جلیلی با موسسات فرهنگی، مجموعه‌ها، مردم و لایه‌های اجتماعی می‌تواند کشور را برای حل مسایل مردم بسیج کند، ما برای ریاست جمهوری به حکمران نیاز داریم.

 

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.