کد خبر : 28174
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

استاندار گیلان در بازدید از مرکز توسعه نوغانداری کشور در فومن:

گیلان ظرفیت رفع نیاز کشور در تولید پیله ابریشم را دارد

گیلان ظرفیت رفع نیاز کشور در تولید پیله ابریشم را دارد
عباسی:تولید پیله ابریشم نقش مهمی در توسعه اقتصاد پایدار در بین خانوارهای گیلانی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

اسدالله عباسی از مرکز توسعه نوغانداری کشور در شهر فومن بازدید به عمل آورد و در راستای توسعه این محصول استراتژیک دستوراتی را صادر نمود.

 استاندار گیلان در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از کاهش واردات جعبه تخم نوغان در کشور اظهار داشت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار در سال جاری به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در کشور تهیه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان بیان نمود: این استان با تولید ۵۱۰ تن پیله‌تر ابریشم یکی از قطب‌های تولید پیله ابریشم در کشور بوده و حدود ۲۹ درصد از تولید کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار گیلان، پیله مورد نیاز کشور را سه هزار و ۳۰۰ تن دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله تر در این استان و با دستان زحمتکش نوغانداران تولید شود.

عباسی با بیان اینکه تولید پیله ابریشم نقش مهمی در توسعه اقتصاد پایدار در بین خانوارهای گیلانی دارد، گفت: تولید پیله ابریشم در اقتصاد روستایی و به ویژه کشاورزان بسیار تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در ایجاد درآمد و‌ توسعه پایدار در این استان دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در راستای توسعه و رونق صنعت نوغانداری در کشور بیان کرد: در گذشته و‌ به دلیل واردات بی رویه، نوغانداران میلی برای تولید پیله ابریشم نداشته و میزان صادرات از میزان واردات بسیار کمتر بود ولی دولت سیزدهم اقداماتی را در طی ۲ سال گذشته انجام داده و صنعت نوغانداری در کشور رونقی دوباره گرفته است.

گفتنی است توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ نوغانداری و ۸ اداره‌ جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است و نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.